۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۱۴۷۲۸۹
وزیر امور خارجه انگلیس:

حمله زمینی به غزه حمایت‎های بین‎المللی را از اسرائیل کاهش می‎دهد

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه انگلیس گفت: در صورت حمله زمینی به غزه، اسرائیل بخش بزرگی از حمایت بین‌المللی خود را از دست می‌دهد.
ويليام هيگ

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه من و تو در خبری اعلام کرد که ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس نسبت به حمله زمینی اسرائیل به غزه هشدار دارد.

 

 وزیر امور خارجه انگلیس گفت که حمله زمینی به غزه هزینه سنگینی برای اسرائیل خواهد داشت و  کاهش پشتیبانی بین المللی از این رژیم و افزایش درگیری ها را در برخواهد داشت.

 ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای نیوز، اظهار داشت: کاستن از تلفات غیرنظامیان در حمله زمینی کاری بسیار دشوار است و حملات زمینی جنگی طولانی مدت را به دنبال دارد.

 

این اظهارات هیگ در حالی بیان شده است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته است که نیروهای زمینی این رژیم برای گسترش قابل توجه عملیات علیه غزه آماده هستند.


هیگ در ادامه تاکید کرد: اگر اسرائیل دست به حمله زمینی بزند برای جامعه جهانی همدردی و حمایت از اسرائیل بسیار دشوار می شود و مساله کاملا متفاوت خواهد شد.

 

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه افزود: من به همراه نخست وزیر انگلیس به همتایان اسرائیلی خود گفته‌ایم که حمله زمینی به غزه از بین رفتن حمایت جدی جامعه بین‌المللی از آنها را موجب خواهد شد.


وزیر امور خارجه انگلیس گفت:  ما به شدت نسبت به اوضاع کنونی نگران هستیم. ما بار دیگر از حماس می‌خواهیم که حملات موشکی خود به اسرائیل را متوقف کند.

 

سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس نیز اعلام کرد که دیوید کامرون از اسرائیلی‌ها خواسته است تا جایی که در توان دارند برای خاتمه دادن به بحران در غزه تلاش کنند ./9161/

ارسال نظرات