۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۱۴۷۱۸۱
وزیر خارجه تونس:

اسرائیل دیگر مصونیت کامل ندارد

خبرگزاری رسا ـ وزیرخارجه تونس در بازدید از غزه گفت: اسرائیل باید بداند بالاتر از قوانین بین المللی نیست و هر چه زودتر حمله به غزه را متوقف کند.
رفيق عبدالسلام، وزير خارجه تونس

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه اسرائیلی یدیعوت آهارونوت، رفیق عبدالسلام، وزیر خارجه تونس، روز گذشته در بازدید از نوار غزه اعلام کرد: حملات اسرائیل به فلسطینیان در تناقض آشکار با قوانین بین المللی است.  


عبدالسلام گفت: اسرائیل باید بفهمد که خیلی چیزها در دنیا عوض شده است و اعراب قدرت بیشتری یافته اند. باید بفهمد که دیگر دستش باز نیست. اسرائیل دیگر مصونیت کامل ندارد و بالاتر از قوانین بین المللی نیست. حملات اسرائیل مشروع نبوده و به هیچ وجه قابل قبول نیست.


گفتنی است عبدالسلام، وزیر خارجه تونس، دومین مقام پس از نخست وزیر مصر است که پس از شروع حملات رژیم صهیونیستی به غزه به این منطقه سفر کرده است.


به نوشته یدیعوت آهارونوت، هشام قندیل، نخست وزیر مصر در دیدار از غزه با اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت حماس دیدار کرد و همبستگی بی سابقه ای از خود و دولت مصر با فلسطینیان نشان داد.


قندیل در یک کنفرانس خبری گفته بود: این تراژدی نمی تواند در سکوت ادامه یابد و دنیا باید در متوقف کردن این تجاوز احساس مسئولیت کند./990/ب902/ک


ارسال نظرات