۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۱۴۶۷۹۲
اخبار کوتاه؛

برگزاری مسابقات تفسیر قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن الکریم چهارمحال و بختیاری از برگزاری مسابقه تفسیر قرآن کریم با عنوان « نور الهدی 5» خبر داد و گفت: این مسابقان همزمان با سراسر کشور در هشت حوزه امتحانی در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در چهارمحال و بختیاری، علی اسماعیلی، مسؤول دارالقرآن الکریم چهارمحال و بختیاری از برگزاری مسابقه تفسیر قرآن کریم با عنوان « نور الهدی 5 » خبر داد و گفت: این مسابقان همزمان با سراسر کشور در هشت حوزه امتحانی در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: این مسابقات در دو رشته تفسیر یک جزء « جزء پانزدهم قرآن کریم» و تفسیر سه جزء « جزهای پانزدهم، شانزدهم و هفدهم قرآن کریم در هشت حوزه امتحانی چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

وی تصریح کرد: تعداد 189 نفر از شرکت کنندگان در این مسابقات در حوزه های امتحانی شهرکرد، فرخ شهر، اردل، بروجن، کوهرنگ، کیار، فارسان و لردگان برگزار خواهد شد.

برگزاری کارگاه آموزشی فراگیری اعمال حج ویژه دانش آموزان فارسانی

حجت الاسلام سید مهدی یعقوبی، رییس تبلیغات اسلامی فارسان، از برگزاری کارگاه آموزشی فراگیری اعمال حج ویژه دانش آموزان خبر داد و گفت: این کارگاه در دبیرستان جنت فارسان برگزار می شود و دانش آموزان با نحوه اعمال حج آشنایی پیدا می کنند.

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: این کارگاه آموزشی با استقبال خوب دانش آموزان مواجه شده است و متقاضیان برای ثبت نام در این کارگاه بسیار چشمگیر است.

 همایش بزرگ خادمان کتاب در شهرکرد برگزار می شود

بهروز صادقی، مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری از برگزاری همایش بزرگ خادمان کتاب همزمان با هفته کتاب در شهرکرد خبرداد و اظهار داشت: در این همایش که در هتل لاله شهرکرد برگزار خواهد شد از فعالان عرصه کتاب و کتاب خوانی به صورت ویژه با حضور مسؤولان استانی و کشوری تقدیر و تجلیل بعمل خواهد آمد.

وی با بیان این که جهت توسعه نهضت کتاب خوانی در جامعه باید سخنان مقام معظم رهبری در اولویت قرار گیرد، اظهار داشت: برای ترویج و توسعه نهضت مطالعه و کتاب خوانی باید سخنان مقام معظم رهبری را سرلوحه قرار داد و براساس آن برنامه ای بلند مدت جهت ترویج این نهضت در جامعه ترسیم کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب خوانی بیان داشت: در آیین بزرگ اسلام این مسأله به روشنی بیان شده و ره آورد بزرگ اسلام و پیامبر(ص) گرانمایه ترین کتاب عالم همانا قرآن کریم است.

وی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: نخستین آیه ای که بر پیامبر گرامی اسلام(ص) نازل می شود آیه «اقرأ باسم ربک الذی خلق» بود که با فعل بخوان آغاز شده و این بیانگر اهمیت مطالعه و کتاب خوانی در اسلام و قرآن است.

 

 

وی به نقش تأثیرگزار رسانه در گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب در جامعه اشاره و تصریح کرد: رسانه ملی و مطبوعات در این راه می توانند نقش بسزایی را ایفا و با نشر مقالات و یادداشت ها در خصوص فرهنگ کتاب خوانی این فرهنگ بزرگ را در جامعه نهادینه کنند.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت 68 باب کتابخانه عمومی در استان چهارمحال و بختیاری خبرداد و گفت: با توجه به این که سه باب کتابخانه ویژه نابینایان در کشور وجود دارد، دو باب آن در استان چهارمحال و بختیاری فعالیت می کنند.

وی با اشاره به برگزاری هفته کتاب در کشور و برنامه های این نهاد در چهارمحال و بختیاری، به تشریح برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی استان در هفته کتاب پرداخت و گفت: تجدید بیعت با آرمان های شهدا، دیدار کتابداران با ائمه جمعه، خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، تشکیل و عضوگیری انجمن خیرین کتابخانه ساز، برپایی نمایشگاه کتاب و اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی از مهم ترین برنامه ها در هفته کتاب است.

صادقی تصریح کرد: عضویت رایگان مردم در کتابخانه ها همزمان با هفته کتاب، معرفی کتابخانه های عمومی از صدا و سیمای مرکز استان و برگزاری نشست های نقد کتاب از دیگر برنامه های این نهاد در چهارمحال و بختیاری است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: کتابخانه ملاصدرای شهرستان فرخ شهر از نظر فرهنگی در بین کتابخانه های عمومی کشور حائز رتبه نخست شده که این مسأله برای استان بسیار ارزشمند و بزرگ است.

صادقی در بخش پایانی سخنانش از برگزاری همایش بزرگ خادمان کتاب همزمان با هفته کتاب در شهرکرد خبرداد و اظهار داشت: در این همایش که در هتل لاله شهرکرد برگزار خواهد شد از فعالان عرصه کتاب و کتاب خوانی به صورت ویژه با حضور مسؤولان استانی و کشوری تقدیر و تجلیل بعمل خواهد آمد.

گردهمایی 127 هیأت مذهبی شهرستان اردل برگزار می شود

حجت الاسلام سید حسن چراغی، رییس تبلیغات اسلامی اردل در نشست مشترک کانون مداحان و شورای هیأت های مذهبی این شهرستان از برگزاری گردهمایی 127 هیأت مذهبی شهرستان اردل خبر داد و گفت: این همایش با هدف ایجاد هماهنگی برای اجرای برنامه های فرهنگی این ایام در دو بخش مرکزی و میانکوه برگزار می شود.

حجت الاسلام سید حسن چراغی خاطرنشان کرد: در این همایش از هیأت ها و مداحان برتر شهرستان تجلیل می شود اما هیأت ها باید پیش از آغاز ماه محرم جهت تکمیل پرونه هیأت های خود اقدامات عملی لازم را انجام دهند./9461/د101/ب

مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که در برهه کنونی کتاب و کتاب خوانی در جامعه غریب است اظهار داشت: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه نیازمند حرکتی ملی و پرشتاب است که در این راه باید مسؤولان فرهنگی و اجرایی با یکدیگر همکاری کنند.

ارسال نظرات