۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۴۶۷۸۸
با امضای یک تفاهم نامه صورت گرفت؛

فعالیت مسلمانان در هامبورگ آلمان گسترش می‎یابد

خبرگزاری رسا ـ جامعه مسلمانان آلمان و مسؤولان شهرداری هامبورگ با امضای تفاهم نامه ای برای گسترش فعالیت مسلمانان در این شهر موافقت کردند.
مسلمانان اروپا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری دلوکال، هامبورگ اولین ایالت آلمان است که یک تفاهم نامه تاریخی با جامعه مسلمانان این شهر امضا کرده و بر اساس این تفاهم نامه به مسلمانان اجازه فعالیت های گسترده تری داده می شود.


این تفاهم نامه میان مقامات شهر هامبورگ و شورای جوامع اسلامی، اتحادیه مسلمانان ترک، انجمن مراکز فرهنگی اسلامی و جامعه علوی این شهر امضا شد و اولاف شولتز، شهردار هامبورگ، به زودی آن را امضا خواهد کرد.


آموزش تعالیم مذهبی در مدارس و به رسمیت شناختن تعطیلات مسلمانان از سوی مقامات ایالت هامبورگ از جمله موارد ذکر شده در این تفاهم نامه است.


طبق این تفاهم نامه معلمان مسلمان خواهند توانست مانند معلمان پروتستان در کلاس ها به آموزش مسائل مذهبی بپردازند و با تعطیلات مسلمانان نیز مانند تعطیلات مسیحیان برخورد خواهد شد.  


با وجود آن که انجمن قانون‎گذاران شهر هامبورگ عده زیادی از امضای این تفاهم نامه حمایت می کنند اما تعدادی از سیاستمداران آلمانی نیز مخالفت خود را با آن اعلام کرده اند.


اعضای حزب دموکرات های آزاد از جمله منتقدان سرسخت این تفاهم نامه هستند و در بیانیه ای اعلام کرده اند: چنین تفاهم نامه هایی از اساس با تفکر دنیای آزاد و جداسازی دین و کلیسا از دولت مخالف است.


نماینده این حزب در انجمن قانونگذاران هامبورگ گفت: این تفاهم نامه منعی برای به سر کردن روسری یا سایر پوشش های مذهبی در زمان تحصیل در مدرسه ایجاد نمی کند.


گفتنی است مقامات شهر هامبورگ پیش از مسلمانان با کلیساهای مسیحی و جوامع یهودیان این شهر چنین تفاهم نامه هایی را امضا کرده بودند./990/ب902/ک

ارسال نظرات