۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۱۴۶۷۳۷

هفتاد و سومین شماره ماهنامه ذکر منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ شماره هفتاد و سوم ماهنامه ذکر از سوی حزب مؤتلفه اسلامی منتشر شد.
ذکر 73

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در هفتاد و سومین شماره ماهنامه ذکر که به همت حزب مؤتلفه اسلامی منتشر شده در بخش «یک جرعه آب» قسمت هایی از سخنان حاج میرزا اسماعیل دولابی با عنوان با خدا صلح کنیم و مطلبی با عنوان میدان جنگ اراده ها در بخش «نشانه» آمده است.

بعد از «سرمقاله» با عنوان چه کسانی باید سخنگو باشند؟ یادداشت هایی با این عناوین آمده است: «زیرساخت های لازم برای تحقق حزب نمونه اسلامی در افق 1404»،«نقش احزاب در دهه چهارم انقلاب اسلامی»، «مدیریت کنش ها و واکنش های جهان اسلام»، «وظایف هفت گانه مؤتلفه اسلامی» و «اخبار احزاب».

 

«حزب محوری شعارها را گارانتی می کند»، «برنامه به جای شعار»، «ویژگی های انتخابات حزبی»، «جمهوری اسلامی بدون تشکیلات اداره نمی شود»، «ضرورت وجود رییس جمهور تشکیلاتی»، «دولت سایه در احزاب»، «جمهوریت و تحزب» و «فرد محوری در انتخابات؛ چالش ها و راه گریز» در بخش سیاست آمده است.

بخش اقتصاد شامل «برخی وظایف دولت بر زمین مانده است»، «ماه شوک به مردم»، «در سال تولید ملی چه باید می کردیم؟»، «چرا برخی با هدفمند کردن یارانه ها مخالف اند»، «شرکت های دانش بنیان راهی میان صنعت و دانشگاه»، «جهش قیمت مسکن پیش بینی می شد»، «تورم کنونی جامعه از هدفمندی یارانه نشأت می گیرد»، «تجربه هدفمند سازی یارانه های حامل های انرژی» و «برای تقویت تولید ملی چه باید کرد؟» می شود.

مطالب بخش تاریخ عبارت است از: «ریشه شناسی دشمنی با اسلام (گفت و گو با حجت الاسلام والمسلیمن مهدی طائب)»، «قوم برگزیده در بوته نقد»، «ریشه یابی تعارض با اسلام»، «حقانیت نبوی در پرتو مباهله» و «نقد پذیری پلی برای ارتباط».

در بخش اندیشه می خوانید: «اخوت یا منافع مشترک؟ (گفت و گو با حجت الاسلام امیر غنوی)»، «دین و جامعه مدنی»، «آینده غیرت دینی در جامعه مدنی»،«پیامبر صلی الله علیه و آله و شیوه گذار از جامعه جاهلی به جامعه اسلامی».

دربخش جامعه مطالبی با عناوین «تأثیر رفتار بیشتر از گفتار است (بخشی از درس اخلاق از آیت الله مجتبی تهرانی»، «معیار های انتخاب همسر شایسته»، «دلالی شخصیت ها ممنوع (آسیب شناسی تبلیغات دینی در جامعه دینی)» آمده است.

 

بخش فرهنگ و هنر هم از «در سکانس سالن شهدا به هق هق افتادم»، «تنها هنر برخی از ما»، «ایده فیلم از اختلاس 3000 میلیاردی به ذهنم رسید»، «کاتولیک تر از پاپ شده اند»، «معرفی کتاب قیدار نوشته امیرخانی»، «قیدار؛ خدمت به زبان پارسی» و «معرفی کتاب چهل نامه کوتاه به همسرم اثر نادر ابراهیمی» تشکیل شده است.

در پایان بخشی از نامه امیرالمؤمنین علی علیه السلام با عنوان «بند کفشت از تو با ارزش تر است» آورده شده که پیرامون خیانت اقتصادی یکی از کار گزاران حضرت به نام منذر است؛ امام علیه السلام خطاب به وی می فرماید «کسی که مانند تو باشد، نه لیاقت پاسداری از مرزهای کشور را دارد و نه می تواند کاری را به انجام رساند».

هفتاد و سومین شماره ماهنامه ذکر به صاحب امتیازی و مدیر مسؤولی معاونت آموزش حزب مؤتلفه اسلامی، آبان 1391 در 64 صفحه با قیمت 2000 تومان منتشر شده است./928/ن601/ق

 

ارسال نظرات