۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۱۴۶۶۹۳
نگاهی به کتاب تازه منتشر شده؛

مجموعه پنج جلدی عصر امام خمینی

خبرگزاری رسا ـ مجموعه پنج جلدی عصر امام خمینی رحمةالله‌علیه به قلم حجت الاسلام و المسلمین میراحمد رضا حاجتی از سوی انتشارات ولاء منتظر علیه السلام منتشر شده است.
مجموعه کتاب هاي عصر امام خميني(ره) به قلم حجت الاسلام و المسلمين حاجتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، در پی استقبال گسترده از کتاب عصرامام خمینی در سال های اخیر و باتوجه به نظرخواهی انجام شده از مخاطبان، این بار مجموعه 5 جلدی عصرامام خمینی هم با سبک و شیوه ای جذاب روانه کتابفروشی ها شد.

جلد نخست این مجموعه «حماسه امام خمینی» نام دارد که در این جلد نویسنده تلاش کرده است از زبان بزرگان جهان اسلام و دنیای غرب، به معرفی جنبه هایی از شخصیت الهی امام خمینی بپردازد و تأثیرپذیری انقلاب اسلامی ایران و درپی آن انقلاب های دیگر جهان از شخصیت امام خمینی رحمةالله‌علیه را شفافتر کند.

«عصر بیداری دینی و معنوی جهان معاصر»، عنوان جلد دوم مجموعه عصر امام خمینی است؛ بازگشت دنیای غرب به اندیشه های خداباور، از عناوین و سرفصل های مهم این کتاب است که نویسنده تلاش کرده با ذکر نقل قول هایی جذاب از دانشمندان غربی خواننده را ترغیب به همراهی تا پایان متن کند.

نام جلد سوم «علل رویکرد دینی و معنوی انسان معاصر» است که نویسنده در این جلد چهار عامل «حقیقت جویی، سرخوردگی از خلا روحی روانی، سرخوردگی از نابسامانی روزافزون تمدن مادی، و سرخوردگی بشر از انحطاط معنوی و اخلاقی تمدن مادی» را دلایل اصلی این رویکرد می داند که البته همچون بخش های قبل نقل قول ها و نشانی های دقیق به اعترافات غربی، چاشنی اصلی این ادعاها است.

جلد چهارم «افول امپراطوری آمریکا» نام دارد؛ در این جلد که 55 صفحه دارد، بسیار راحت و سریع می توان با اوضاع آمریکای بحران زده و امپراطوری آن که البته حالا دیگر اثبات می شود که رو به افول نهاده، آشنا شد.

و اما جلد پنجم که «خیزش جهانی اسلام» است. در بخش پایانی این مجموعه، نویسنده واقعیت صدور انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داده و چشم انداز روشن اسلام در جهان را به خوبی ترسیم کرده و در پایان نیز بخشی را برای تبیین زمینه سازی انقلاب اسلامی برای انقلاب جهانی حضرت حجت علیه السلام قرار داده است.

بنابراین گزارش، در مقدمه این مجموعه آمده است: «شواهد و دلایل فراوان حاکی از این واقعیت است که ریشه دگرگونی های عظیم قرن 20، قیام الهی ابرقدرت معنوی معاصر، یعنی حضرت امام خمینی رحمةالله‌علیه است که میلیون ها انسان سرخورده از تحمیق تحمیلی مکاتب دست ساخته بشر با تأثیر پذیری از پیام های معنوی انقلاب اسلامی و معمار کبیر آن، دل در گرو یکتاپرستی نهاده و گمشده خود را در میان آموزه های وحیانی و اسلامی جست و جو می کنند.»

 در ادامه آمده است: «بی تردید بیداری اسلامی و معنوی جاری در جوامع اسلامی و غربی، ره آورد بینش و روش و منش الهی امام خمینی رحمةالله‌علیه و حماسه عظیم آن یگانه دوران می باشد. او که از گذشته آمده بود و در حال زندگی می کرد، ولی بیان گر و نمایان گر آینده بود؛ از این رو وظیفه همه اندیشمندان جامعه اسلامی می باشد تا با تبیین حماسه عظیم امام خمینی و تأثیرات شگرف انقلاب ایشان تحلیل گران را در تبیین جامع و صحیح تحولات جاری یاری نماید؛ که ما در این مجموعه پنچ جلدی به این امر مهم می پردازیم.»

شایان ذکر است مجموعه کتاب پنج جلدی عصر امام خمینی رحمةالله‌علیه و بیداری بشر معاصر تألیف حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی به صورت یک بسته کامل از سوی مؤسسه ولاء منتظر علیه السلام به چاپ رسیده و در کتاب فروشی های سراسر کشور عرضه می شود./9464/ن602/ق

ارسال نظرات