۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۱۴۶۵۵۶

من به قدرت رسید

کتاب «من به قدرت رسید: از رنسانس تا روشنگری» جلد سوم روایت تفکر، فرهنگ و تمدن از آغاز تا کنون به کوشش خانه فرهنگ و هنر سافیا از سوی دفتر نشر معارف به چاپ دوم رسید.
من به قدرت رسيد

به گزارش خبرگزاری رسا، این مجموعه که به سفارش معاونت مطالعات و تحقیقات سازمان ملی جوانان تهیه شده در 5 جلد روایت تاریخی و تحلیلی از تفکر تمدن و فرهنگ جهان ارائه می‌دهد.


در اواخر قرون وسطی، کلیسا برای نیازهای روز جامعه پاسخ قانع‌کننده‌ای نداشت و کم‌کم قبول کرد که فقط به آموزش علوم دینی (آن هم برای عده خاصی) بپردازد و طب، نجوم، اخلاق، کشورداری و... را به دیگران بسپارد. اما این دیگران از شک شروع کردند و دنبال فهم همه چیز با استدلال و عقل خودشان بودند. آنها که شک می‌کردند به اینجا رسیدند که حداقل در آن که شک می‌کند، نمی‌شود شک کرد؛ چون «کسی هست که شک می‌کند» این را دیگران پایه اندیشه و عمل‌شان قرار داده و بسطش دادند. در این بسط منیت انسان از همه چیز مهمتر شد، حتی از خدا و این چنین من به قدرت رسید. این کتاب به چگونگی این ماجرا می‌پردازد.


این کتاب در دو بخش تهیه و تنظیم شده است: بخش اول به دوران رنسانس (1492 م تا 1650م) می‌پردازد و موضوعاتی چون اقتصاد رنسانسی و کشف آمریکا، فرهنگ و اندیشه، دین و کلیسا، سیاست در رنسانس (اسپانیا، انگلستان، هلند، فرانسه، آلمان، روسیه، اندیشه‌های ماکیاولی)، علم و مدارس (محاکمه گالیله) و هنر و ادبیات (نقاشی و نگارگری) بررسی می‌شود.


بخش دوم به عصر انقلاب‌ها (از حدود سال 1700م تا 1800م) می‌پردازد و موضوعاتی از قبیل اقتصاد و صنعت، سیاست (آمریکا، فرانسه و سایر کشورهای اروپایی)، علم، فلسفه و مدارس، کلیسا و دین، هنر و فرهنگی... .


 صفحه‌آرایی این کتاب به صورت زیبا و همراه با تصاویر شخصیت‌ها و اماکن مورد بحث آمده است، توسط مجید زارع صورت گرفته است.


این کتاب در 136صفحه، تیراژ 2000 نسخه و قیمت 2800 تومان از سوی دفتر نشر معارف روانه بازار کتاب و فرهنگ شده است./916/د102/ق

ارسال نظرات