۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۱۴۶۵۵۵
گزیده ترجمه و شرح فارسی کتاب منیة المرید؛

گزیده‌ای از کتاب آداب تعلیم و تربیت در اسلام

«گزیده‌ای از کتاب آداب تعلیم و تربیت در اسلام» با ترجمه و شرح حجت الاسلام سیدمحمدباقر حجتی به همت معاونت مطالعات راهبردی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و دفتر نشر معارف منتشر شد.
آداب تعليم و تربيت در اسلام

  

به گزارش خبرگزاری رسا، این کتاب گزیده ترجمه و شرح فارسی کتاب «منیة المرید فی آداب المفید و المستفید» تألیف شهید ثانی (966 911 ه.ق) است. معاونت مطالعات راهبردی نهاد با توجه به ضرورت پرداختن به مبحث آداب تعلیم و تعلم در محافل و نشست‌های استادان از یک سو و از سویی لزوم ارائه متن مختصر، کتاب ترجمه و شرح «منیة المرید» (با عنوان «آداب تعلیم و تربیت در اسلام») اثر سیدمحمدباقر حجتی را انتخاب و مهمترین مباحث مورد نیاز استادان و دانشجویان از آن را گرفته و به شکل گزیده منتشر کرده است.

 

گفتنی است از استاد حجتی، کتابهای مفید و متعددی در زمینه تعلیم و تربیت موجود است.

 

این کتاب که با یک دیباچه و اهمیت و فضیلت علم و دانش آغاز می‌شود در دو بخش به آداب و وظایف معلم و دانشجو می‌پردازد. در ادامه آداب و وظایف ویژه معلم را سه بخش ذکر می‌کند مانند آداب و وظایف معلم نسبت به خود، آداب و وظایف ویژه معلم با دانشجویان، آداب و وظایف ویژه معلم در امر تدریس و جلسه درس. قسمت سوم، نیز در سه بخش، آداب و وظایف ویژه دانشجو را بیان می‌کند: آداب و وظایف دانشجو نسبت به خود، آداب و آیین زندگانی دانشجو با استاد و راهبر و پیشوای خود و وظایف ضروری او در بزرگداشت حرمت وی، آداب و وظایف دانشجو در دانش آموختن و قرائت درس و تکیه‌گاه‌های او در رابطه با استاد و رفقاء و همدرس‌ها.

 

گفتنی است که کتاب «منیة المرید» شهید ثانی در زمینه آداب تعلیم و تربیت یکی از بهترین کتاب‌ها محسوب می‌شود.

 

چاپ اول این کتاب در 152 صفحه، قطع رقعی، تیراژ 1000 نسخه و قیمت 2300 تومان روانه بازار کتاب و اندیشه شده است./916/د102/ق

ارسال نظرات