۱۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۴۶۰۸۴
امام جمعه نکا:

تحریم‎ها مانع از تحقق اهداف بلند نظام نخواهد شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا با اشاره به این که علیرغم همه توطئه افکنی های دشمنان، امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در بخش های مختلف در اوج اقتدار قرار دارد، خاطرنشان کرد: تحریم ها نمی تواند مانع از تحقق اهداف بلند نظام شود.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لائيني امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا شب گذشته در دومین مجمع خیرین سلامت نکا در سالن فرمانداری این شهرستان با اشاره به این که انفاق از جمله مسائلی است که دین اسلام تاکید ویژه به آن دارد و حتی در زمانی که جامعه ما به انفاق و بخشش نیاز ندارد باید این امر در جامعه ترویج شود، گفت: افتخار دنیای تشیع و ولایت به نظام ما است و نباید سلامت در جامعه ما نادیده گرفته شود.

 

امام جمعه نکا افزود: شاخص های نظام اسلامی باید در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، پزشکی برجسته باشد و در مسأله علم پزشکی که اکنون جزء 16 کشور برتر جهان در علم و دانش آن هستیم تلاش ها باید بیشتر شود.

 

وی با اشاره به این که علیرغم همه توطئه افکنی های دشمنان، امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در بخش های مختلف در اوج اقتدار قرار دارد، خاطرنشان کرد: تحریم ها نمی تواند مانع از تحقق اهداف بلند نظام شود.

 

امام جمعه نکا با بیان این که ملت ایران اسلامی بیش از سه دهه است که طعم تلخ تحریم ها را چشیده و درک کرده اند، بیان داشت: ملت بصیر و هوشیار ایران اسلامی با تکیه بر دانش بومی و فناوری های داخلی تحریم های دشمنان را خنثی کرده اند.

 

حجت الاسلام لائینی با بیان این که خیر و نیکی و بخشش از جمله باقیات صالحاتی است که باقی می ماند و برای همیشه ماندگار است، افزود: فیض و فضل خداوند همواره بر روی بشر ریزش دارد و یکی از فلسفه های ذکر اوصاف خداوند این است که از لابه لای آن، اخلاق خدایی را در بین خود نهادینه و تقویت کنیم.

 

وی بیان داشت: شیوه ما در برابر نعمات الهی نباید تنها به شکر گذاری از خداوند خلاصه شود بلکه باید این شکر نعمت در برابر خلق خداوند که خدمات رسانی انجام می دهند نیز باشد.

 

امام جمعه نکا با بیان اینکه اطباء خوب در کیفیت درمان بسیار تاثیر گذار هستند خاطرنشان کرد: خیرین با سرمایه گذاری در حوزه سلامت و مسؤولان و دولت با افزایش امکانات مادی و علمی زمینه گسترش علوم پزشکی را فراهم کرده اند و باید شکر گذار این نعمت در نظام جمهوری اسلامی ایران بعنوان نظام بالنده باشیم.

 

حجت الاسلام لائینی گفت: خیرین سلامت و دست اندرکاران و پزشکان در واقع آفرینندگان سلامت هستند که باید شکر گذار آنان باشیم و در برابر نعمات و سلامتی که به ما ارزانی می کنند از آنان قدردانی کنیم تا شکر خدای را به جا آوریم.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در سخنانی با اشاره به این که خوشبختانه مازندران در کاهش مرگ و میر مادران باردار و کودکان زیر یکسال از استان های موفق است و با رشد منفی در این خصوص روبرو هستیم، گفت: ما در حوزه سلامت امروزه از بسیاری کشورهای توسعه یافته جلوتر هستیم و از پنج استان برتر کشور در شاخص بهداشتی هستیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات