۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۴۵۸۲۹
از سوی وزارت کشور آل خلیفه؛

تابعیت بحرینی سی و یک تن از انقلابیون سلب شد

خبرگزاری رسا ـ تابعیت سی و یک تن از انقلابیون و مخالفان نظام آل خلیفه که نام سه تن از علمای شیعه نیز در این لیست دیده می شود از سوی وزارت کشور آل خلیفه سلب شد.
معارضان بحريني سلب تابعيت شده

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تابعیت 31 تن از مخالفان رژیم آل خلیفه که تعدادی از علما نیز در میان آنها حضور دارند از سوی وزارت کشور بحرین سلب شد.

 

وزارت کشور بحرین با استفاده از بند ج ماده 10 قانون شناسنامه که حق سلب تابعیت از شهروندانی که امنیت کشور را در معرض خطر قرار می دهند، تابعیت این افراد را سلب و مدعی شد که این افراد به امنیت ملی ضربه وارد کرده اند.

 

شیخ محمد سند، شیخ حسین النجاتی و سید علوی البلادی از علمای شیعه بحرین هستند که نام آنان در این لیست به چشم می خورد و تابعیت بحرینی آنان سلب شده است.

 

شخصیت های برجسته معارضه نظیر عبدالرووف الشایب، جواد فیروز، سهید الشهابی، علی حسن مشیمع، عباس عمران و مریم السید ابراهیم حسین رضا نیز در لیست سلب تابعیت وزارت کشور بحرین دیده می شود.

 

در بیانیه وزارت کشور آل خلیفه آمده است: این تصمیم بر اساس پایبندی بحرین به امنیت ملی و التزام به معاهده های بین المللی صورت گرفته و کسانی که نسبت به این امر اعتراض دارند باید به دادگاه مراجعه کنند.

 

این در حالی است که تابعیت شیخ حسین النجاتی و خانواده وی در سال 2010 میلادی سلب شده بود، اما پادشاه بحرین در دستوری تابعیت آنان را بازگرداند./980/ب902/ک

ارسال نظرات