۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۱۴۵۷۰۹
دبیرکل الوفاق بحرین:

طوفان تغییر در عربستان شروع به وزیدن کرده است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین با تاکید بر این که تغییر نظام آل سعود می تواند بسیاری از مشکلات منطقه را پایان دهد، خاطر نشان ساخت: طوفان تغییر در عربستان شروع به وزیدن کرده است.
شيخ علي سلمان دبيرکل جمعيت الوفاق بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، بزرگ ترین حزب معارض رژیم فاسد آل خلیفه در گفت‎وگو با شبکه ماهواره ای المیادین لبنان، نسبت به بحرانی تر شدن اوضاع در این کشور به شدت هشدار داد و گفت: بنده از هر اقدامی برای پایان یافتن بحران در بحرین استقبال و دست خود را برای آغاز گفت‎وگوی جدی و ریشه ای باز می کنم. یافتن راه حلی برای پایان بحران در صورت ادامه وضعیت کنونی غیرممکن است و کشور در آستانه انفجار قرار می گیرد.

 

وی درباره حضور نیروهای اشغالگر سعودی در بحرین، تصریح کرد: ما با حضور نیروهای سعودی به شدت مخالفیم و این امر را مخالفت آشکار با معاهده شورای همکاری خلیج فارس می دانیم. خبرهای مبنی بر تلاش دولت عربستان برای یافتن راه حلی مطلوب برای پایان بحران در بحرین کذب محض است و عربستان با خروج نیروهایش می تواند در حل بحران نقش داشته باشد.

 

شیخ علی سلمان با تاکید بر مخالفت معارضان با الحاق بحرین به عربستان، افزود: اعتقاد  داریم که این اتحاد میان بحرین و عربستان بدون کسب اجازه از مردم غیرقابل قبول است، جمعیت الوفاق با هرگونه اتحاد با کشورهای حاشیه خلیج فارس بدون اجرای اصلاحات و کسب اجازه از مردم مخالفت می کند.

 

دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی اظهار داشت: برخی اعتقاد دارند که پیروزی انقلاب بحرین، کلید حل مشکلات کشورهای عربی منطقه است، اما بنده اعتقاد دارم که تغییر در منطقه ممکن است از ریاض عربستان صورت گیرد. اطلاعات رسیده نیز نشان می دهد که طوفان تغییر در عربستان آغاز به وزیدن گرفته است.

 

وی نسبت به تاخیر گفت‎وگو در بحرین هشدار داد و تاکید کرد: هیچ مقدماتی برای آغاز گفت‎وگو میان معارضان و نظام وجود ندارد و به تاخیر انداختن گفت‎وگوها سبب بحرانی تر شدن اوضاع می شود. نظام با بازی های رسانه ای موفق شد چهره جنبش مردمی را مخدوش سازد و ملت بحرین هم اکنون گروگانی نزد آل خلیفه است.

 

حجت الاسلام علی سلمان با حمایت قاطع از فتوای شیخ عیسی قاسم مبنی بر قتل تجاوزگران به نوامیس مردم، خاطر نشان ساخت: این یک فتوای جدید نیست، بلکه در همه ادیان وجود دارد. اگر نیروهای امنیتی به خانه ام حمله کنند با تمام وجود و تا دم مرگ از ناموسم حمایت می کنم./980/ب901/ک

ارسال نظرات