۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۱۴۵۲۸۳
نماینده آیت الله سیستانی:

کشور با شعار ساخته نمی شود

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر مقدس کربلا تاکید کرد که کشور با شعار و وعده مسؤولان ساخته نمی شود و به تفکر و اقدامات جدی نیازمند است.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني در كربلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از براثا، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه روز گذشته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد از شعارگرایی مسؤولان به شدت انتقاد کرد و گفت: کشور با شعار و وعده ساخته نمی شود، بلکه به مسائلی نظیر تفکر جدی مسؤولان برای ساخت کشور نیازمند است.

 

وی افزود: هر حکومت از سازمان هایی برخوردار است که برای پیشرفت و آبادانی کشور برنامه ریزی می کند، اما چنین سازمان هایی در حال حاضر در عراق وجود ندارند.

 

حجت الاسلام صافی تصریح کرد: نظام دیکتاتوری صدام هیچ بهایی به پیشرفت کشور قائل نبود و پروژه های کشور را بر اساس مصالح حزب بعث تدارک می دید که پسرفت شدید عراق را در پی داشت. پس از سرنگونی نظام دیکتاتوری نیز نگاهی برای بازسازی کشور بوجود آمد، اما این امر در صحنه عمل بوقوع نپیوسته و روابط شخصی بر مصالح کشور تسلط یافته است.

 

نماینده آیت الله سیستانی بر لزوم تلاش جدی جهت بازسازی کشور تاکید کرد و اظهار داشت: کشور با شعار بازسازی نمی شود و در ابتدا با احترام به قانون عملی خواهد شد. فقرا از بزرگ ترین قربانیان شعارگرایی و رابطه گرایی در کشور هستند و مشاهده می کنیم که مسؤولان توجهی به این قشر مظلوم ندارند.

 

خطیب جمعه کربلا با اشاره به طاغوت گرایی برخی از مسؤولان، خاطر نشان ساخت: یکی از مسؤولان به دلیل این که همسرش از هواپیما جا مانده بود به مدت پنج ساعت از پرواز این هواپیما که 150 مسافر حاجی داشت، جلوگیری کرد./980/ب902/د

ارسال نظرات