۰۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۱۴۴۷۲۴

اولین جشنواره بین المللی غدیر در نجف اشرف برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ اولین جشنواره بین المللی غدیر از روز پنجشنبه با حضور علما و متفکران 37 کشور جهان در حرم مطهر امیرمؤمنان علی(ع) آغاز بکار می کند.
اولين جشنواره بين المللي غدير در نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اولین جشنواره بین المللی غدیر با حضور علما و شخصیت های مختلف از 37 کشور جهان از روز پنجشنبه در حرم مطهر امیرمومنان علی (ع) آغاز بکار می کند.

 

خضیر حجی از مسؤولان حرم مطهر امام علی (ع) و رییس کمیسیون اجرایی این جشنواره در گفت وگو با خبرنگاران با ذکر خبر فوق، گفت: همه مراحل برگزاری این اولین جنشواره بین المللی غدیر که از روز پنجشنبه با حضور شخصیت هایی از ادیان و مذاهب مختلف 37 کشور جهان در حرم امام علی (ع) برگزار می شود، انجام گرفته است.

 

وی افزود: شخصیت های دینی، فرهنگی، ادبی و اندیشمندان ادیان و مذاهب مختلف در این جشنواره حضور خواهند یافت.

 

محمد سعید الطریحی، عضو کمیسیون برگزاری این جشنواره نیز خاطر نشان ساخت: بحث و بررسی صد و شصت پژوهش در هفت جلسه، برپایی موزه کتاب های ارزشمند و نادر درباره مولی الموحدین و ارائه قرآن نوشته شده به دست مبارک ایشان و همچنین موزه خط و نگاره های اسلامی از فعالیت های این جشنواره خواهد بود.

 

وی ادامه داد: برگزاری شعر شب با حضور شاعرانی از کشورهای مغرب، موریتانیا، کویت، عربستان، بحرین، مصر، لبنان، و سایر کشورهای عربی، برگزاری شعر شب ویژه شاعران عراقی و انتشار کتاب های ویژه این جشنواره به زبان های عربی و انگلیسی از بخش های دیگر این جشنواره است.

 

الطریحی خاطر نشان ساخت: شخصیت های مسیحی به نمایندگی از کلیساهای اصلی جهان، اندیشمندانی از مذاهب اهل تسنن و شخصیت هایی از صائبه و ایزدی از بغداد، بصره، دیالی، کرکوک، موصل و کردستان عراق نیز در اولین جشنواره غدیر شرکت خواهند کرد./980/ب902/ک

ارسال نظرات