۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۴۴۶۲۱
برای نخستین بار؛

دعای عرفه به زبان روسی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ‌ همزمان با روز عرفه و روز نیایش، برای نخستین بار دعای عرفه به زبان روسی منتشر شد.
مراسم دعاي عرفه در شلمچه

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با روز عرفه و روز نیایش، دعای روز عرفه امام حسین علیه السلام، از سوی مرکز پژوهشی اهل‌بیت (علیهم السلام) داغستان و همکاری رایزنی فرهنگی ایران به زبان روسی ترجمه و منتشر شد.

بر اساس این گزارش مقدمه این کتاب از سوی «ابوذر ابراهیمی ترکمان» رایزن فرهنگی ایران در روسیه با موضوع نیایش، هدف و آداب آن و تاریخچه دعای پر فیض عرفه به رشته تحریر در آمده است، مترجم این دعا «آزارتسون ماگومدوف»، از شاگردان استاد عثمانوف، ایران‌شناس و قرآن پژوه و مترجم معروف کلام الله مجید به زبان روسی است.

دعای عرفه امام حسین علیه السلام برای اولین بار به زبان روسی در شمارگان 2000 نسخه به چاپ رسیده است.

مرکز پژوهشی اهل بیت (علیهم السلام) داغستان با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو قصد دارد در آینده دعاهای معروف که در منابع شیعی آمده است مثل دعای کمیل، جوشن کبیر، مناجات شعبانیه، مناجات خمس عشر امام علی بن الحسین علیهما السلام و غیره را برای آشنایی بیشتر مسلمانان روسیه با تعالیم عرفانی و معنوی و نیایش معصومین اهل‌بیت علیه السلام ترجمه و منتشر کند.

گفتنی است، دعای عرفه از دعاهای بسیار ارزشمند و متون معنوی و دینی است که امام حسین علیه السلام، آن را در آخرین حج خود و قبل از حرکت به طرف کربلا انشا کرده است و این دعا حتی در میان مسیحیان نیز مورد استقبال قرار گرفته است./993/د102/ق

ارسال نظرات