۰۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۴۴۵۳۶

نماز عید سعید قربان در مراکز اسلامی اروپا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با عید سعید قربان، مسلمانان و ایرانیان ساکن در کشورهای اروپایی نیز با حضور در مراکز اسلامی در نماز عید شرکت کردند.
مرکز اسلامي انگليس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراکز اسلامی مستقر در کشورهای اروپایی روز گذشته شاهد حضور پرشمار مسلمانان و ایرانیان ساکن در اروپا برای شرکت در نماز پرفیض عید سعید قربان بودند.


جمع کثیری ازمسلمانان مقیم لندن ، در دهمین روز از ماه ذیحجه 1433 و در فرخنده وخجسته روز عید سعید قربان نماز عید سعید قربان را به امامت حجت الاسلام فرطوسی ، درمحل مرکز اسلامی انگلیس اقامه کردند .


حجت الاسلام فرطوسی پس از اقامه نماز عید سعید قربان ، در خطبه اول نماز ضمن عرض تبریک وتهنیت عید فرخنده و بزرگ اسلامی قربان به ساحت مقدس ولی الله الاعظم حضرت ولی عصر (عج) و نمازگراران وتمامی مسلمانان جهان ، این عید را جشن پیروزی یک موفقیت بزرگ و تاریخی برای انسانی نمونه به سبب سربلند بیرون آمدن از آزمون های سخت و دشوار الهی دانست.

 

 

خطبه دوم نماز عید قربان نیز به زبان عربی ایراد و خطاب به دیگر مسلمانان عرب زبان بود.

 

مسلمانان مقیم هامبورگ نیز که از ملیت‎های مختلف در میان آنها دیده می شدند روز جمعه 26 اکتبر 2012 در مسجد جامع امام علی (ع) مرکز اسلامی هامبورگ، نماز عید قربان را به امامت حجت الاسلام  رمضانی امام جماعت و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ اقامه کردند. 

 

پس از اقامه نماز عید قربان، حجت الاسلام رمضانی در خطبه های نماز عید قربان گفت: عید قربان یکی از مهم­ترین اعیاد اسلامی است. همه مسلمانان این روز بزرگ را به عنوان یک عبادت معنوی و یکی از شعائر اسلامی ارج نهاده و با بزرگداشت این روز فرخنده بندگی و سرسپردگی خود را به درگاه خدای متعال به نمایش می­گذارند. ما باید به این مهم توجه کنیم که فقط به ظواهر این روزها توجه نداشته باشیم، بلکه باید درس زندگی توحیدی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

 

مرکز اسلامی امام علی(ع) در استکهلم سوئد نیز شاهد حضور گسترده مسلمانان و ایرانیان ساکن سوئد بود و نماز عید قربان با شکوه هر چه تمام تر در این مرکز نیز برگزار گردید./990/د101/ک

ارسال نظرات