۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۱۴۳۵۸۷
کتابشناسی آیت الله گلپایگانی(1)؛

کتاب‌شناسی توصیفی آیت الله گلپایگانی منتشر می شود

خبرگزاری رسا ـ کتابشناسی توصیفی حضرت آیت الله سیدمحمدرضا گلپایگانی از سوی ستاد برگزاری کنگره این مرجع فقید در آستانه چاپ قرار دارد.
کتابشناسي توصيفي حضرت آيت الله گلپايگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتابشناسی توصیفی حضرت آیت الله سیدمحمدرضا گلپایگانی به قلم سلمان حبیبی به معرفی آثار مرتبط با این عالم شیعی می پردازد.
حاصل دهها سال تدریس و تحقیق حضرت آیت الله گلپایگانی در فقه تشیع، در قالب دهها جلد کتاب بسیار با ارزش با موضوع فقه آل محمد چاپ و منتشر شده و به عنوان مرجع و منبعی مهم در قلمرو علوم اسلامی شناخته شده است. کتاب‌شناسی حضرت آیت الله گلپایگانی در شش فصل به معرفی آثار این عالم انقلابی پرداخته است:
فصل اول: فقه استدلالی (تألیفات، تعلیقات، تقریرات). در این بخش، کتاب‌هایی که به قلم خود ایشان نوشته شده یا تقریراتی که برخی از شاگردان ایشان داشته اند به همراه چکیده توصیفی آنها آمده است.
فصل دوم: فقه فتوایی. در این بخش کتابهایی معرفی توصیفی شده که برخی از محققان حوزوی بر اساس کتابهای فقهی ایشان با موضوع احکام و پاسخ به استفتائات مردم به رشته تحریر در آورده‌اند.
فصل سوم: ابعاد شخصیتی و علمی و معنوی حضرت آیت الله گلپایگانی. در این بخش کتابهایی معرفی توصیفی شده که برخی از محققان و اندیشمندان حوزه و دانشگاه درباره ابعاد شخصیتی و علمی و معنوی این مرجع فقید نوشته‌اند.
فصل چهارم: اندیشه‌های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی حضرت آیت الله گلپایگانی. در این بخش کتابهایی معرفی توصیفی شده که برخی از محققان و اندیشمندان حوزه و دانشگاه درباره اندیشه‌های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی ایشان نوشته‌اند.
فصل پنجم: ترجمه به زبان‌های خارجی.
فصل ششم: مقالات. در این بخش گزارشی فهرست گونه از مقالاتی که در نشریات مختلف درباره زندگی ابعاد شخصیتی و علمی و معنوی حضرت آیت الله گلپایگانی نوشته‌اند آمده است.
کتابشناسی توصیفی حضرت آیت الله گلپایگانی در آستانه برگزاری کنگره این عالم برجسته از سوی ستاد برگزاری کنگره منتشر می شود./916/ن602/ع
ارسال نظرات