۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۴۳۵۲۹
لانه تروریسم مدعی شد؛

حمایت عمار حکیم از فعالیت های تروریستی در عربستان سعودی

خبرگزاری رسا ـ عربستان سعودی که منبع تروریسم در منطقه به شمار می آید از رییس مجلس اعلای اسلامی عراق به عنوان پشت پرده ارسال تجهیزات نظامی برای فعالیت های تروریستی در منطقه شیعه نشین قطیف عربستان یاد کرد.
سيد عمار حکيم رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عربستان سعودی که نماد تروریسم در منطقه به شمار می آید و عامل اصلی خشونت و کشتار در بسیاری از کشورها خصوصا عراق و سوریه است، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق را به دست داشتن در عملیات تروریستی در عربستان متهم کرد.

 

محمد عبدالواحد، نویسنده سعودی در مقاله ای که در روزنامه عکاظ منتشر شد، با متهم کردن سید عمار حکیم به دست داشتن در ارسال بمب و تجهیزات نظامی به منطقه شیعه نشین قطیف عربستان، تاکید کرد: در شرایطی که کشورهای عربی با خونریزی مواجه بوده و عقلا به شدت تلاش می کنند تا خونریزی میان فرزندان یک کشور را متوقف سازند، با صادرات فتنه و آشوب به کشورهای همجوار از سوی کسانی که نتوانسته اند امنیت و صلح را در کشورشان حاکم سازند، مواجه می شویم.

 

عبدالواحد افزود: خبرگزاری ها روز گذشته فاش ساختند که انبار سلاح، تجهیزات نظامی و بمب که برای ارسال به منطقه قطیف عربستان تدارک شده بود مورد کشف و ضبط قرار گرفت. کسی که پشت پرده این سلاح به عربستان قرار دارد، عمار حکیم رهبر شیعی عراقی وابسته به ایران است که از سوی مقامات این کشور دستور می گیرد، مقامات سعودی نیز مثل همیشه به اعتبار این که فتنه فتنه گران به خودشان بازگشت و سلاح پیش از ارسال به عربستان کشف شد از ذکر عوامل این اقدام خودداری کردند.

 

این نویسنده سعودی، اظهار داشت: چرا عمار حکیم خود را در آبادسازی کشورش که در تخریب و ویرانی و تفرقه و شکاف قرار دارد، مشغول نمی سازد؟ عراقی که سال هاست شاهد ریخته شدن خون شهروندانش است و مردم با صدای انفجار از خواب بیدار می شوند و چشمانشان از ترس ترور به خواب نمی رود. همه این مشکلات و قتل و فتنه برای دستیابی به قدرت و ریاست و رسیدن به پست و مقام است.

 

وی ادامه داد: ایا همه این بحران و فاجعه ها بر سر عراق و ملت آن کفایت نمی کند که حکیم می خواهد به کشوری که در وحدت و ثبات قرار دارد ضربه وارد کند.

 

در ادامه این مقاله آمده است: ما به فضل خداوند در این وطن از هیچ چیز و هیچ کس نمی ترسیم، می توانیم از کشور و امنیت و ثبات آن محافظت کنیم و به کسی اجازه نمی دهیم به مرزهایمان تجاوز کند یا به این وطن بزرگ که توسط ملک عبدالعزیز عبدالرحمن آل سعود تاسیس شده است و سایر پادشاهان نیز شیوه وی را ادامه دادند و عدالت و حق و انصاف و عشق و مهربانی را در کشور بوجود آوردند، خدشه ای وارد سازد.

 

محمد عبدالواحد در پایان مقاله خود، نوشت: ما داعیان جنگ نیستیم و برای تحقق صلح تلاش می کنیم و همه تلاش خود را برای گسترش برادری میان برادران عرب انجام می دهیم.

 

این مقاله در حالی در روزنامه عکاظ منتشر شد که همه جهانیان به خوبی می دانند عربستان سعودی از عوامل اصلی خشونت و تروریسم در عراق است و حمایت های مالی، تجهیزات نظامی و نیروهای فراوانی را برای فعالیت های تروریستی به این کشور ارسال می کند.

 

عربستان وهابی همچنین به صراحت از تروریست های سوری حمایت می کند و به همراه قطر که به تازگی داعیه وهابیت دارد و برای پایتختی این جریان منحرف گمراه افراطی با آل سعود رقابت دارد به صورت علنی به ارسال تجهیزات نظامی به آشوبگران سوری اقدام می کند./980/ب901/ک

ارسال نظرات