۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۱۴۲۹۶۴

نمایش فیلم هشدار دهنده نسبت به رشد اسلام در واتیکان

خبرگزاری رسا – یکی از کاردینال های واتیکان فیلمی را به نمایش گذاشت که در آن پیش بینی های هشداردهنده ای در مورد رشد اسلام در اروپا مطرح شده بود.
واتيکان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه گاردین، یکی از کاردینال های واتیکان با نمایش فیلمی کوتاه که پیش بینی های هشداردهنده ای در مورد رشد اسلام در اروپا در آن مطرح شده است، بحث های زیادی را در واتیکان برانگیخت.


این کلیپ هفته دقیقه ای که جمعیت مسلمانان نام دارد، بوسیله کاردینال پیتر تارکسون و در یک گردهم آیی بین المللی که 262 اسقف در آن حضور داشتند به نمایش درآمد.


این اقدام تارکسون که رییس شورای عدالت و صلح واتیکان است بحث های زیادی در میان اسقف های دیگر به راه انداخت.


این کلیپ که در سایت یوتیوب قرار دارد با ترکیب موسیقی غم انگیز و نشان دادن آمارهای جمعیتی سعی در القای حس اسلام هراسی به بینندگان خود دارد و در آن ادعا شده است که فرانسه تنها تا 39 سال دیگر به یک جمهوری اسلامی تبدیل خواهد شد.


منتقدان این کلیپ می گویند آمارهای ارائه شده در آن معتبر نیستند، چرا که  آمارهای جمعیتی در فرانسه را بر اساس دین دسته بندی نمی کنند.


یحیی پالاویچینی، معاون جامعه اسلامی ایتالیا نیز در سخنانی نسبت به ایجاد اسلام هراسی در میان مردم با استفاده از آمارهای غلط هشدار داد.

 

پالاویچینی به خبرگزاری رویترز گفت: من فکر می کنم مسلمانان و مسیحیان به جای تمرکز بر بالا و پایین شدن آمارهای غلط باید بر مشترکات خود تمرکز کنند./990/ب902/د

ارسال نظرات