۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۱۴۲۴۸۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم؛

قناعت و توکل در ارتقای فرهنگ ازدواج مؤثر است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم قناعت، توکل و ساده‌زیستی را سه مقوله مهم در ارتقای فرهنگ ازدواج دانست و گفت: اگر این سه مقوله در جوانان نهادینه شود، شاهد ارتقای امر ازدواج در جامعه خواهیم بود.
اسماعيل طبا مدير كل ارشاد قم
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری سمینار ازدواج موفق، سیدمرتضی اسماعیلی طبا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با اشاره به تأثیر هنر در زندگی گفت: برای افزایش رغبت به ازدواج بین جوانان باید آموزش‌های لازم به صورت کارگاهی و دوره‌ای داده شود و ابزار هنر در این میان می‌تواند نقش تأثیرگذاری ایفا کند.
وی افزایش سن ازدواج را تهدیدی برای جامعه خواند و خاطرنشان کرد: با برگزاری این دوره‌ها و دادن آموزش‌های لازم و ترغیب جوانان به ازدواج آسان می‌توان گام مؤثری در کاهش سن ازدواج برداشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم این را نیازمند تعامل دستگاه‌های فرهنگی و اقتصادی دانست و ابراز داشت: اگر دستگاه فرهنگی کار کند اما دستگاه اقتصادی خود را دخیل نداند، آن مورد مطلوب به وجود نمی‌آید، بنابراین این دو در کنار هم می‌توانند نتیجه خوبی را رقم بزنند.
وی مسائل اقتصادی را عمده دلیل فرار جوانان از ازدواج دانست و خاطرنشان کرد: امروزه جوانان به دلیل تبلیغاتی که طی سالیان در مورد معیشت بعد از ازدواج صورت گرفته است، از ازدواج واهمه داشته و فراری هستند بنابراین اگر تضمینی برای جوان وجود داشته باشد مخصوصا بحث اشتغال آن حل شده باشد، می‌توان امیدوار بود ازدواج از این وضعیت کنونی بیرون بیاید.
اسماعیلی طبا با اشاره به آیات و روایات اسلامی در خصوص ازدواج و نقش توکل در این امر خطیر عنوان کرد: شاید کسانی به دلیل ترس از معیشت به ازدواج روی نیاورند که این خلاف فرهنگ اسلام و آموزه‌های دینی ماست.
وی با بیان این‌که قناعت و ساده زیستی حلقه گمشده جامعه امروزی است، بیان کرد: اگر قناعت و توکل در امر ازدواج به صورت فرهنگ در بیاید، کمک زیادی به حل مشکل ازدواج خواهد کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تأکید کرد: اگر جوانان قبل از ازدواج با فرهنگ قناعت آشنا شوند، در افزایش فرهنگ ساده‌زیستی مؤثر است و ترغیب ازدواج آسان به بازسازی فکری جوانان و هراس از بار مالی ازدواج کمک خواهد کرد.
گفتنی است، سمینار ازدواج موفق با سخنرانی دکتر شاهین فرهنگ، ساعت 15 روز یکشنبه 23 مهرماه به همت مؤسسه مردم نهاد آوای نخلستان و با همکاری دستگاه‌ها و نهادهایی از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل ورزش و امور جوانان، روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قم و کانون‌های تبلیغاتی امیر و غدیر در تالار مجتمع قصرآبی واقع در شهر پردیسان، بلوار شهروند، بلوار علمدار، سبلان1 برگزار می‌شود./997/د102/ن
ارسال نظرات