۲۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۴۲۳۶۶
نماینده آیت الله سیستانی:

برخی مسؤولان در حال تاراج ثروت کشور هستند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر مقدس کربلا از دست داشتن برخی از مسؤولان در تاراج ثروت کشور با افراد و شرکت های فاسد و سارق خبر داد.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از براثا، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کربلا که در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد از بی توجهی مسؤولان به مشکلات کشور به شدت انتقاد کرد و گفت: مسؤولانی که می خواهند مشکلات کشور را حل کنند باید به میان مردم بیایند و مشکلاتی که کاملا روشن و آشکار هستند را حل و فصل کنند. اگر در خیابان های سراسر کشور قدم بزنیم با پروژه های بسیار فراوان نیمه تمام مواجه می شویم که سرنوشت و زمان به نتیجه رسیدن آنها اصلا مشخص نیست.

 

وی افزود: بسیاری از پروژه های بسیار مهم کشور نظیر بیمارستان، مراکز بهداشتی، آب و برق و پل های شهری نیمه تمام مانده اند و مسؤولان اجرایی نیز از پاسخگویی فرار می کنند و این مشکل به پدیده ای فراگیر مبدل شده است. کسانی که قوانین اجرای این پروژه ها را تصویب کرده اند، مسؤول اصلی به شمار رفته و باید پاسخگو باشند.

 

حجت الاسلام صافی تصریح کرد: مبالغ بسیار هنگفتی برای برخی از پروژه ها در اختیار برخی از شرکت ها اختصاص می یابد و سپس مشخص می شود که این شرکت ها اصلا وجود خارجی نداشته و این مبالغ را به تاراج برده اند. هنگامی که از مسؤولان اعطا کننده این مبالغ به شرکت ها سوال می کنیم، تاکید می کنند که این شرکت ها در لیست سیاه قرار گرفته و درخواست بازداشت عوامل آن توسط پلیس را داده اند.

 

نماینده آیت الله سیستانی، دست داشتن مسؤولان با شرکت های ناکارآمد را یکی دیگر از مشکلات کشور عنوان کرد و اظهار داشت: برخی از مسؤولان در حال تاراج ثروت کشور و تمسخر شهروندان هستند و با شرکت های بی تجربه و ناکارآمد زد و بند می کنند تا سهمی از این مبالغ هنگفت را بدست آورند. پروژه ها باید در اختیار شرکت هایی قرار گیرد که توانایی اجرای این پروژه ها را داشته باشند و ثروت کشور به تباه نرود.

 

وی درباره مسافرت تعدادی از مسؤولان به عربستان برای ادای حج، تاکید کرد: امیدوارم حج این افراد مورد قبول خداوند واقع شود، اما از آنان می خواهم همراه حجاج عراقی باشند و با گوش دادن به هم و غم مردم به فکر اصلاح سیاست های خود و تصحیح عملکرد وزارتخانه باشند.

 

سید احمد صافی خاطر نشان ساخت: از همه حجاج عراقی می خواهم وحدت را مدنظر قرار داده و سخنان پرمهر و محبت را میان خود تبادل کنند و بدانند در مکان مقدس و مطهری حضور دارند و باید نهایت استفاده را از این فرصت داشته باشند./980/ب901/د

ارسال نظرات