۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۴۱۴۱۰

همایش همبستگی با استاد حوزه علمیه در بحرین برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش همبستگی با استاد حوزه علمیه بحرین با سخنرانی دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی و یکی از سیاستمداران این کشور در منطقه الزنج برگزار شد.
شيخ علي سلمان در همايش همبستگي با شيخ عبدالجليل المقداد در بحرين

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت شورای اسلامی علما، حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین در همایش همبستگی با شیخ عبدالجلیل المقداد از علمای شیعه و استاد حوزه علمیه بحرین در منطقه الزنج برگزار شد، گفت: تا زمانی که پارلمانی با صلاحیت های کامل برپا نشود هیچ شکی نسبت به عدم تحقق عدالت در بحرین نخواهیم داشت.

 

وی درباره شخصیت شیخ عبدالجلیل المقداد، اظهار داشت: المقداد از استادان برجسته حوزه علمیه در بحرین است و ده ها شاگرد از کشورهای مختلف نظیر بحرین و عراق نزد وی به فراگیری علوم دینی مشغول بودند. المقداد و بقیه های نمادهای انقلابی خصوصا شیخ المحفوظ و نبیل رجب، زندانیان رای به شمار می آیند.

 

شیخ علی سلمان افزود: سخنان شیخ المقداد و سایر نمادهای انقلابی دربردارنده اندیشه های مسالمت آمیزی نسبت به جنبش هستند و بر این امر اصرار می ورزند، این امر نشان می دهد که آنان تنها به بیان نظرات خود درباره حقوق مشروع ملت پرداخته و مرتکب گناهی نشده اند.

 

دبیرکل جمعیت الوفاق تاکید کرد: هیچ مدرکی دال بر گناهکار بودن انقلابیون وجود ندارد و هیچ دلیلی برای اتهامات منتسب به آنان ارائه نشده است، آنها تنها آرای مسالمت آمیز خود را بیان کرده اند.

 

جمیل کاظم، نماینده مستعفی پارلمان بحرین نیز در این همایش، خاطر نشان ساخت: این همایش در دفاع از شیخ عبدالجلیل المقداد برگزار شده است که بنده آن را همایشی مرتبط با تاریخ سی ساله علم می دانم.

 

وی ادامه داد: روند هر جنبشی با فداکاری ها تزیین می شود و بر هوشیاری ملت ها می افزاید، ملتی که چنین فداکاری های را تقدیم می سازد مطمئنا ملتی زنده است و ما افتخار می کنیم که شهدای فراوانی را در این سال ها تقدیم کرده ایم که مایه عزت و افتخارمان به شمار می آیند.

 

نماینده مستعفی پارلمان بحرین، بیان داشت: ارتباط بنده با شیخ المقداد به بیش از سی سال می رسد و نزد وی به فراگیری علوم می پرداختم، وی عشق به علوم دینی و آکادیمی را در دل ما زنده می کرد و تعدادی از کتاب های آن دوران که توسط این عالم به من هدیه داده شد را به عنوان یادگاری نگه داشته ام.

 

جمیل کاظم تصریح کرد: نظام تصور می کند با بازداشت المقداد و تعداد دیگری از نمادهای انقلاب می تواند جنبش را به محاصره درآورد، اما سخت در اشتباه است، زیرا عقب نشینی ملت پس از همه این سختی ها و مصائب غیرممکن بوده و جنبش روز به روز در حال گسترش و پویایی بیشتر است.

 

مرتضی المقداد، فرزند این عالم زندانی نیز از برگزاری این همایش تشکر کرد و گفت: پدرم تاکید داشت که وحدت صف و کلمه بهترین کار پس از توکل به خداوند است و همواره بر این شعار و عدم ایجاد شکاف و تفرقه تاکید می ورزید./980/ب901/ک

ارسال نظرات