۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۴۰۷۲۷
شب گذشته؛

پیکر شهدای حوادث اخیر عربستان تشییع شد

خبرگزاری رسا ـ پیکر سه تن از شهدای نوجوان شیعه عربستان، شب گذشته با حضور ده ها هزار تن از شهروندان در عوامیه این کشور تشییع شد.
تشييع پيکر سه جوان شيعه در عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از راصد، پیکر سه تن از جوانان شیعه عربستان که روز چهارشنبه بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی آل سعود در شهر عوامیه این کشور به شهادت رسیده بودند، شب گذشته با حضور ده ها هزاران تن از مردم به خاک سپرده شد.

 

تشییع کنندگان پس از ادای نماز مغرب و عشاء در خیابان های عوامیه تجمع کردند و مراسم تشییع ساعت 21 با شعارهای ضد دولتی آغاز شد.

 

شرکت کنندگان در این تشیع با سر دادن شعارهای «مرگ بر ال سعود»، «هیهات منا الذله» و «عوامل این جنایت باید قصاص شوند» و برافراشتن عکس های شهید خالد اللباد، محمد المناسف و حسن الزاهری و همچنین آیت الله شیخ النمر، کشتار مردم و بازداشت علما از سوی نظام آل سعود را به شدت محکوم کردند.

 

حاضران در این مراسم که جمع کثیری از علما نیز در میان آنان حضور داشتند، قصاص عاملان این جنایت و آزادی زندانیان شیعه خصوصا آیت الله نمر و شیخ توفیق العامر را خواستار شدند.

 

گفتنی است نیروهای امنیتی آل سعود، روز چهارشنبه برای بازداشت خالد اللباد به محل سکونت وی رفته و پس از مشاهده وی به تیراندازی شدید اقدام کردند که خالد اللباد، محمد المناسف و حسن الزاهری بر اثر این تیراندازی ها به شهادت رسیدند.

 

دو نوجوان دیگر نیز بر اثر این جنایت به شدت زخمی شده و توسط نیروهای امنیتی به مکان نامعلومی منتقل شده اند که تاکنون هیچ اطلاعاتی از سرنوشت آنان وجود ندارد.

 

با شهادت این سه جوان، آمار شهدای منطقه شیعه نشین الشرقیه عربستان به 15 تن رسید./980/ب902/ک

ارسال نظرات