۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۴۰۵۵۱
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر کرد؛

دویست و چهل و هفتمین شماره ماهنامه پیام زن

خبرگزاری رسا ـ دویست و چهل و هفتمین ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و هنری پیام زن به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.
ماهنامه پيام زن 247

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پیام زن ماهنامه ای ویژه مسائل زنان و خانواده است که در حوزه دین، فرهنگ و جامعه اسلامی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برای عموم منتشر می شود.

در بخش سیاسی اجتماعی این شماره می خوانید: «دوستی و دوست یابی در نگاه دین»، «نقش بانوان در تاریخ اسلام»، «زنان و علم آموزی»، «خبر»، «نگاه اسلام و فمینیسم به تفاوت های زن و مرد؛ پذیرش یا انکار» و «پاسخ به شبهات مسائل زنان».

«ازدواج فصل جدید زندگی»، «خاطره نازک گل»، «بررسی تأثیر جنسیت در شکل گیری هویت زنان» و «عوامل اجتماعی عفت» را در بخش فرهنگ و اندیشه می خوانید.

بخش هنر و ادب شامل: «داستان: بگذر مروه، بگذر»، «مولوی شاعر شیفته» و «داستان: از صبوری تا شیدایی» می شود.

«بوی مدادهای تو» و «الگوهایی که نمی شناسیم (نگاهی به رفتارهای خانوادگی امام خمینی رحمةالله علیه» و «نسیم سحری» مطالب بخش خانواده و تربیت را تشکیل می دهد.

«چه کنم که بهتر شود»، «مشکلات بینایی کودکان»، «با تغییر غذایی استرس را کاهش دهیم» و «آلاینده های داخل خانه»، «عجایبی درباره سرکه» را در بخش خانه و خانه داری می خوانید.

و در پایان نیز این مطالب در بخش دختران بهار آمده است: «ماه را میان فانوس ها یافتم»، «مشاوره»، «بابا فردا تولد منه!»، «سه امتیاز منفی» و «خورشید خندان حجاب».

در این شماره در بخشی از قسمت مشاوره به نقل از حجت الاسلام دهنوی به سوالاتی از قبیل: تحقیق تا چه اندازه در ازدواج اهمیت دارد؟، پدر من تا تحقیقات کاملی را درباره خواستگار انجام ندهد، اجازه خواستگاری نمی دهد، آیا اینگونه تحقیقات درست است؟ برای تحقیقات ازدواج بهتر است سراغ چه کسانی برویم؟ وقتی برای تحقیق ازدواج می رویم در چه زمینه هایی سوال بپرسیم؟ پاسخ داده می شود.

در قسمت بوی مداد های من  به موضوعاتی از قبیل  چگونگی کم کردن وابستگی کودکان، ایجاد آمادگی در کودک و ایجاد انگیزه در کودکان، چگونگی تنظیم برنامه مدرسه برای کودکان و برنامه ریزی برای وعده های کودکان پرداخته شده است.

در بخش داستانی «بگذر مروه، بگذر» داستانی خواندنی از جریان مروه شربینی تبعه مصری ساکن در آلمان که در دادگاهی در این کشور در مقابل چشم مدعیان حقوق بشر به راحتی به قتل رسید و از کسی صدایی در نیامد را خواهید خواند.

دویست و چهل و هفتمین شماره ماهنامه پیام زن به صاحب امتیازی  دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مدیر مسؤولی احمد زاد هوش مهر ماه 1391 در 100 صفحه با قیمت 2000 تومان منتشر شده است. /929/ن602/ق

ارسال نظرات