۰۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۴۸۸
امام جمعه اردبیل:

دستاوردهای ایران در شرایط تحریم و فشار بدست آمده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری تحریم های دشمنان را در عزم و اراده ملت ایران بی تاثیر دانست و گفت: ملت ایران 33 سال است که با این تحریم‌ها زندکی می کند و بسیاری از توفیقات و خودکفایی‌های خود را در سایه همین تحریم‌ها بدست آورده است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان با انواع ترفندها و توطئه‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی به دنبال براندازی نظام اسلامی بوده که هر یک شکستی مفتضح‌تر از دیگری داشته اند.


وی با بیان این‌که تکرار تعبیر تحریم‌های فلج‌کننده از رسانه‌های غربی بیشتر جنبه روانی دارد، خاطرنشان کرد: ملت ایران 33 سال است که با این تحریم‌ها زندکی می کند و بسیاری از توفیقات و خودکفایی‌های خود را در سایه همین تحریم‌ها بدست آورده است، تحریمی که توفیقی برای رشد و توسعه باشد، فلج کننده نیست.
 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: آن زمان نیز سخن از تحریم‌های نفتی و اقتصادی علیه ایران بود، اما همگان دیدند که نه تنها تحریم‌ها کارساز نشد، بلکه دلاورمردی فرزندان خمینی کبیر اجازه نداد حتی یک وجب از خاک کشور در رویارویی با نظام کفر اشغال شود.
 

امام جمعه اردبیل در ادامه با اشاره به اذعان نهاد‌ها و کارشناسان معتبر بین‌المللی در خصوص وضعیت تولید علم و توسعه اقتصادی و صنعتی کشور اظهار داشت: امروز ابتکار عمل در دست دستگاه دیپلماسی کشور است، غرب اگر با انرژی هسته‌ای ایران مخالفت دارد، ابتدا برای اثبات حسن نیت خود باید تحریم‌ها را بردارد.
 

وی افزود: توقف غنی سازی اورانیوم در 20 درصد به شرط لغو تحریم ها است، ایران با این پشنهاد آمریکا و غرب را در بن بست قرار داده، در حقیقت این پشنهاد بدین معناست که جمهوری اسلامی ایران بدنبال سلاح هسته ای نیست و غرب با پذیرش و یا نپذیرفتن آن به نوعی با شکست مواجه خواهد بود.


نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر غرب این پیشنهاد را نپذیرد، افکار عمومی خواهند فهمید که مخالفت غرب با انرژی هسته ای بهانه ای بیش برای مهار ایران در تولید علم نیست و اگر آن را بپذیرد ایران اسلامی به خواسته های خود که از ابتدا برآن تاکید داشت رسیده و این پیروزی بزرگی برای ما است.
 

امام جمعه اردبیل با تاکید بر این‌که مشکل اصلی دشمنان فعالیت صلح‌آمیز انرژی هسته ای ایران نیست، گفت: دشمنان با اسلام ولایی و مکتب شیعی مخالف هستند، غرب به دنبال ترویج اسلام آمریکایی، خنثی و طالبانی در منطقه است، اهانت هایی که به مقدسات دینی مسلمانان صورت می گیرد، همه در ادامه این سیاست خبیثانه رژیم صهیونیستی در خاورمیانه است.
 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که ایران 13 برابر بیشتر از متوسط جهانی در زمینه تولید علم پیشرفت داشته است، گفت: اقتدار علمی یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است، امروز با وجود تحریم 33 ساله، ایران اسلامی به اعتراف مراکز علمی و تحقیقاتی معتبر جهان ایران هم اکنون در زمینه تولید علم در منطقه در رتبه نخست و در جهان در رتبه 16 قرار دارد.
 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به پیشرفت های کشور در زمینه‌های نانو تکنولوژی، سلول های بنیادی، فن آوری نظامی و انرژی هسته ای اظهار داشت: برای دست یابی به خودکفایی در بخش های مختلف که مورد تاکید مقام معظم رهبری است تولید علم نقش اساسی دارد./935/پ202/ج

ارسال نظرات