۰۷ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۱۳۹۶۸۶
استاد حوزه علمیه اصفهان:

دشمن از روزنه جنگ فرهنگی به شکست نظام اسلامی چشم دوخته‌ است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه اصفهان گفت: دشمنی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی که با قیام ملت ایران برای ارتقای عدالت براساس آموزه‌های اسلام به پیروزی رسید و امروز به عنوان الگوی عدالت‌خواهی برای کشورهای جهان مطرح است، هیچ‌گاه به پایان نخواهد رسید.
با عالمان رزمنده، از درس تا رزم (6)
  
حجت‌الاسلام جواد حاجی شفیعی از روحانیان رزمی تبلیغی دوران دفاع مقدس و استاد حوزه علمیه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به سخنی از حضرت امام خمینی‌(ره) که فرمودند جنگ از الطاف خفیه الهی است، گفت: پیشرفت‌های نظامی، اقتصادی و ثبات سیاسی کشور مرهون دوران جنگ است.
 
وی با بیان این‌که روحانیت در پیشبرد اهداف انقلاب پیشقدم بوده و هست و در صحنه‌های جنگ نه در حد تبلیغ و تشویق بلکه به صورت مستمر حضور چشم‌گیر داشت، افزود: روحانیان با سیره عملی خود در هشت سال دفاع مقدس، نشان دادند که جنگ وظیفه و تکلیفی الهی است و باید به آن عمل شود.
 
این روحانی جانباز که خود بیش از 28 ماه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشته و در کنار رزمندگان اسلام جنگیده است، تصریح کرد: رزمندگان اسلام که می‌دیدند روحانیت با گام‌های بلند و استوار در سرتاسر جبهه و خطوط مقدم حضور چشم‌گیر دارد، مصمم و قاطع به میدان نبرد می‌آمدند.
 
وی با بیان این‌که ملت سرافراز ایران اهل عمل هستند و هر جا که نیاز به حضور آنان باشد، با شجاعت و شهامت حضور خواهند یافت، حضور روحانیت در جبهه را مهمترین مشوق حضور مردم دانست و افزود: روحانیت با تقدیم شهدا و جانبازان بسیار، بهترین عملکرد را در دوران دفاع مقدس داشت.
 
حجت‌الاسلام حاجی شفیعی در ادامه حضور عملی در خط مقدم جبهه را از جمله مهم‌ترین مؤلفه‌های موفقیت روحانیت برشمرد و با بیان این‌که البته شاخصه‌های دیگری نیز در این امر مطرح است، گفت: حضور روحانیان عمامه بر سر با لباس رزم بر تن و سلاح در دست در خط مقدم جبهه نقش قابل توجهی در افزایش روحیه رزمندگان داشت.
 
وی اضافه کرد: طلاب و اساتید حوزه که سال‌ها به کسب معارف دین مشغول بودند و حتی طلاب مبتدی که شاید چند ماهی از حضورشان در حوزه نمی‌گذشت به خاطر احساس وظیفه در جبهه نبرد حق علیه باطل حاضر شدند و به آنچه از قرآن و روایات آموخته بودند در راستای اطاعت از ولی فقیه و اولوالامر عمل ‌کردند.
 
استاد حوزه علمیه اصفهان ترویج معارف اهل بیت‌(ع) را دومین مؤلفه موفقیت روحانیت در دوران دفاع مقدس برشمرد و ابراز داشت: روحانیان رزمی تبلیغی سنگ صبور رزمندگان بودند و با ترویج آموزه‌های دینی در مواقع سختی بهترین نقش را در بالا بردن روحیه آنان ایفا کردند.
 
‌وی با بیان این‌که روحانیت به مسایل دینی و اعتقادی رزمندگان توجه ویژه داشت و بعضا مشاوره‌هایی را درباره این مسایل می‌داد، گفت: همواره سؤال‌هایی درباره مسایل دینی از سوی رزمندگان مطرح می‌شد و روحانیت وظیفه داشت به عنوان یک مشاور فضای جبهه را به یک فضای فرهنگی، معنوی و سیاسی تبدیل کند.
 
حجت‌الاسلام حاجی شفیعی به تهاجم فرهنگی دشمن در دوران کنونی اشاره کرد و با بیان این‌که انقلاب اسلامی همواره مورد تهاجم دشمنان اسلام و استکبار جهانی بوده است، افزود: دشمنی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی که با قیام ملت ایران برای ارتقای عدالت براساس آموزه‌های اسلام به پیروزی رسید و امروز به عنوان الگوی عدالت‌خواهی برای کشورهای جهان مطرح است، هیچ‌گاه به پایان نخواهد رسید.
 
وی با اشاره به این‌که دشمنان اسلام زمانی جنگ سخت را علیه انقلاب ایران به کار بستند و با دفاع جانانه ملتی روبرو شدند که براساس ولایت‌مداری و اطاعت از ولی فقیه به پا خواسته بود و امروز از روزنه جنگ فرهنگی به شکست این نظام چشم دوخته‌اند، خواستار تبیین موقعیت انقلاب اسلامی در منطقه و جهان از سوی روحانیت و کارشناسان امر شد.
 
این روحانی رزمی تبلیغ بر توجه به فرمایشات روشنگرانه و داهیانه مقام معظم رهبری تأکید کرد و افزود: روحانیان به عنوان پیشگام در مبارزه با ترفندهای دشمن بایستی رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب را برای مقابله با استکبار جهانی و معارضان قسم خورده انقلاب و اسلام عزیز به کار بندند.
 
وی در پایان خواستار شد: روحانیان با استفاده صحیح از وقت و انرژی، مقدم بر دیگران تلاش کنند و با تحمل صدماتی که از نظر آبرو، مادی و حتی از نظر جانی در این مسیر می‌خورند با توکل بر خدای متعال و به پیروی از رهبر معظم انقلاب، از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کنند. /920/ت302/ع
ارسال نظرات