۳۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۱۳۹۵۲۱

نماینده آیت الله سیستانی بر لزوم فراهم کردن شرایط مطلوب زندگی برای آوارگان سوری تاکید کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا از دولت و ملت عراق خواست شرایط زندگی مطلوب را برای آوارگان سوری فراهم سازند.
شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از براثا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد بر لزوم استقبال مناسب از آوارگان سوری تاکید کرد و گفت: استقبال از آوارگان سوری وظیفه ای انسانی و اهتمام به حقوق همسایگی است و عراقی ها وظیفه دارند شرایط زندگی مطلوب و نیازهای اصلی حیات را برای آنان فراهم کنند.

 

وی افزود: ملت سوریه در زمانی که ملت عراق به دلیل سیاست های نظام سابق و دوران اشغالگری در وضعیت بسیار نامناسبی بسر می برد به داد عراقی ها رسید و نقش انسانی خود را در قبال فرزندان ملت عراق به خوبی ادا کردند. هم اکنون نیز ما وظیفه داریم شهروندان سوری را مورد لطف و عنایت خود قرار دهیم و البته این سخنان متوجه سایر کشورهای همجوار سوریه نیز است.

 

حجت الاسلام کربلایی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به ادامه ناامنی در عراق ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: انفجارهای رخ داده در هفته گذشته، همکاری میان شهروندان و نیروهای امنیتی، بازسازی دستگاه های امنیتی و آموزش نیروهای آن، فعال سازی دستگاه اطلاعات جهت کشف فعالیت های تروریستی پیش از ارتکاب آن و همچنین معالجه فساد مالی و اداری را الزامی می سازد.

 

نماینده آیت الله سیستانی تصریح کرد: فساد مالی و اداری در بخش های مختلف دستگاه های امنیتی نفوذ کرده است به گونه ای که برخی از رهبران امنیتی در قبال دریافت مبالغی اجازه عدم حضور نیروهای امنیتی در محل خدمت را به آنان می دهند و برخی از آنان نیز اسامی وهمی را در لیست حقوق ثبت کرده و این حقوق را برای خود مصادره می کنند.

 

وی اهتمام دولت به خانواده های قربانیان عملیات تروریستی را خواستار شد و ادامه داد: بسیاری از خانواده های قربانیان نسبت به میزان و تاخیر فراوان حقوق های پرداختی به آنان شاکی هستند، بانوان بیوه و ایتام نمی توانند بسیاری از نیازمندی های خود را تامین سازند و مسؤولان موظفند شرایط زندگی راحت را برای آنان که همسران خود را در عملیات تروریستی از دست داده اند، فراهم سازند.

 

شیخ عبدالمهدی کربلایی خاطر نشان ساخت: بسیاری از این خانواده ها در اماکنی سکونت دارند که به هیچ وجه پسندیده نبوده و برخی از آنان نیز از بیماری های رنج می برند که به دلیل عدم توان درمان به مرگ می انجامد. کودکان در این خانواده ها برای تامین معیشت به خیابان ها می آیند تا لقمه نانی برای زنده ماندن بدست آورند که البته گروه های تروریستی و غیراخلاقی در برخی از موارد از آنان برای رسیدن به اهداف خود سوء استفاده می کنند./980/ب901/ک

ارسال نظرات