۳۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۳۹۳۳۶
حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی:

حوزه‌های علمیه برنامه های خود را در جهت تربیت فقیه پایه گذاری کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به وظایف حوزه های علمیه قم گفت: مهم‌ترین وظیفه حوزه‌های علمیه تربیت فقیه و فرستادن آن‌ها جهت تبلیغ دین خدا به نقاط مختلف است.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستانه کریمه اهل‌بیت(ع) شب گذشته در مراسم افتتاحیه مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در سال جدید در صحن صاحب الزمان(عج)، حرم مطهر(س) برگزار شد با تبریک فرارسیدن دهه کرامت و مصادف شدن آن با هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یادآور رشادت‌، مجاهدت و ایثارگری مردم است.


وی افزود: شهدا بندگان صالح خدا و مدافعین حریم قرآن، عترت، ولایت و کشور اسلامی بودند از این‌رو باید توجه ویژه‌ای به این هفته مبارک و مقام شامخ آن‌ها شود.


امام جمعه قم با اشاره به آیه شریفه «لِّیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِیُنذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُون، از هر فرقه‌اى از آنان، دسته‌اى کوچ نمى‌کنند تا دسته‌اى بمانند و در دین آگاهى پیدا کنند و قوم خود را -وقتى به سوى آنان بازگشتند بیم دهند» خاطر نشان کرد: حوزه های علیمه باید این آیه را سرلوحه و چشم انداز برای برنامه خود قرار دهند.


وی ادامه داد: طوری نباشد افرادی که برای یادگیری مسأیل دینی به مکانی کوچ می‌کنند در آن جا رخت اقامت برگزینند بلکه باید به سوی قوم خود برگردنند و آن‌ها را نصیحت و موعظه کنند.


حجت الاسلام والمسلمین سعیدی مهم‌ترین وظیفه حوزه‌های علمیه را تربیت فقیه و فرستادن آن‌ها جهت تبلیغ دین خدا به نقاط مختلف دانست و ابراز داشت: شواری عالی، جامعه مدرسین و حوزه‌های علمیه برنامه‌های خود را در جهت تربیت فقیه و گسیل کردن آن‌ها به نقاط مختلف پایه گذاری کنند.


وی اضافه کرد: ‌اگر کار‌ها در دو محور تربیت فقیه و فرستادن آن‌ها به نقاط مختلف برنامه‌ریزی شود می‌توان حوزه‌های علمیه را به مقصد رساند ولی اگر کارها در این دو محور نباشد خسارت‌های جبران ناپذیری را به حوزه‌ها وارد می‌کند.


وی در پایان گفت: همه باید از ائمه اطهار(ع) و کریمه اهل‌بیت (ع) بخواهیم که ما را در این راه هدایت و یاری و از وجود مراجع معظم که انگیزی جز هدایت ندارند نیز استفاده کنیم./993/پ203/ن

ارسال نظرات