۲۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۱۳۹۳۰۳

الازهر مصر و واتیکان انتشار کاریکاتورهای موهن درباره پیامبر را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ الازهر مصر و واتیکان، انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه پیامبر عظیم الشان (ص) را به شدت محکوم کردند.
شيخ احمد محمد خطيب، شيخ الازهر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر مصر، انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز از پیامبر اکرم (ص) در یکی از مجله های فرانسوی را به شدت محکوم کرد.

 

شیخ الازهر مصر تصریح کرد: تاکید یکی از مجله های فرانسوی بر انتشار کاریکتاتورهای توهین آمیز به اسلام و رسول خدا و بشریت حضرت محمد (ص) با وجود درخواست نخست وزیر این کشور بر عدم انتشار این کاریکاتورها محکوم است.

 

وی افزود: این اقدام که به نام آزادی انجام می گیرد سبب گسترش کینه میان مردم می شود و ما با همه این اقدامات موهن به شدت مخالف هستیم.

 

احمد الطیب با اشاره به این که آزادی حد و مرز خاصی دارد، اظهار داشت: آزادی باید در حد و مرز خاصی قرار گیرد و در غیر اینصورت باید آن را عبث، مسخره، انحطاط، سوء اخلاق، تجاهل تمدن ها و ادیان و نادیده گرفتن آنچه اسلام و تمدن آن در تاریخ داشته و اروپا را از ظلمات خارج ساخته اند، نامید.

 

روزنامه لسرواتوار رومانو وابسته به واتیکان نیز انتشار کاریکاتور موهن علیه حضرت محمد (ص) را تحریک کننده خواند و تاکید کرد که این اقدام همانند ریختن بنزین روی آتش است.

 

این روزنامه نوشت: در حالی که تلاش های گسترده ای برای کاهش تنش در جهان اسلام به دلیل فیلم موهن انجام می گیرد، بیم آن می رود که جبهه اعتراضات جدیدی پس از انتشار این کاریکاتورهای توهین آمیز علیه پیامبر (ص) افتتاح شود.

 

گفتنی است مجله شارلی ابدو فرانسه، روز گذشته کاریکاتورهای توهین آمیزی را علیه پیامبر اکرم (ص) منتشر کرد.

 

واتیکان پس از پخش فیلم موهن علیه رسول خدا (ص) با اشاره به خشم مسلمانان در سراسر جهان بر لزوم احترام به مذاهب و اعتقادات پیروان ادیان مختلف تاکید کرد./980/ب902/ک

 

ارسال نظرات