۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۱۳۷۹۶۵
در روز شهادت امام صادق صورت می‌گیرد؛

تشکیل دسته‌های عزاداری به صورت همزمان در شهرستان‌های خراسان

خبرگزاری رسا ـ دسته عزاداری مردم مشهد همزمان با شهرستان‌های دیگر خراسان، صبح روز شهادت امام صادق(ع) ساعت 8:30 از میدان شهدای این شهر به سوی حرم مطهر رضوی حرکت کرده و به عزاداران مدرسه علمیه عالی نواب ملحق می‌شود.
شهادت امام صادق شهادت امام صادق بقيع
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ستاد مردمی بزرگداشت شهادت امام صادق(ع) در مشهد متشکل از هیأت‌های مذهبی، کانون مداحان و شاعران، مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، شهرداری مشهد، سپاه امام رضا و مجموعه‌های فرهنگی، شب گذشته 18 شهریور با آیت‌الله سیدان در منزل این عالم دیدار کردند.
 
حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در این دیدار گفت: ویژگی شهر مشهد یعنی جوار ملکوتی حضرت رضا(ع) الزاماتی دارد و تفاوت آن با شهرهای دیگر باید در مناسبت‌های مذهبی مشهود باشد.
 
وی با اشاره به این‌که آیت‌الله طبسی، آیت‌الله رضازاده و آیت‌الله موسوی ‌خلخالی نیز در دیدارهای این ستاد بر این موضوع تأکید داشته‌اند، گفت: لازمه خدمتگذاری در این روز این است که همه جوانب سنجیده شود و با همفکری همه نهادها و مردم، مراسم روز شهادت امام صادق(ع) به شکل ارزنده ای انجام شود.
 
وی افزود: در دوره‌های تاریخی مختلف این شهر، این مقدار توجه به دین، قرائت قرآن، مجالس توسل و دیگر مسائل مذهبی نبوده و باید از فرصتی که جمهوری اسلامی در اختیار ما قرار داده، استفاده کرد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: مجموعه‌های مرتبط با این ستاد با میل درونی و به صورت داوطلبانه، همراهی خود در این مراسم را اعلام کرده‌اند.
 
وی در خصوص برنامه‌های روز شهادت امام صادق(ع)، گفت: روز چهارشنبه 22 شهریور ساعت8:30 صبح، اجتماعی کوتاه مدت در میدان شهدای مشهد تشکیل خواهد شد که با قرآن و زیارت برنامه را آغاز می‌کند و سپس به صورت دسته عزاداری از خیابان شیرازی به سوی حرم مطهر رضوی حرکت خواهد کرد.
 
وی افزود: ساعت 8:30 همان روز طبق روال هر سال، مراسم عزاداری نیز در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار می‌شود که این دسته عزاداری به آن برنامه ملحق شده و در ادامه به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند که بخش پایانی مراسم در رواق امام خمینی با سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی خواهد بود.
 
حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد خاطرنشان کرد: در همه شهرهای استان نیز به صورت همزمان چنین برنامه‌ای برگزار می‌شود و در هر شهرستانی که مدرسه علمیه بزرگی باشد، بخش پایانی در آن برگزار می‌شود، زیرا حوزه علمیه آرم و نشانی مکتب امام صادق(ع) است و باید محور کار بوده و در این موضوع پیشگام باشد./932/پ202/س
 
ارسال نظرات