۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۱۳۷۶۸۰
مفتی سابق بیت المقدس تاکید کرد:

مسلمانان برای جلوگیری از تخریب و یهودی سازی مسجدالاقصی متحد شوند

خبرگزاری رسا ـ مفتی سابق مسجدالاقصی در گفتگو با خبرگزاری روسیه گفت: برای جلوگیری از تخریب مسجدالاقصی و یهودی سازی بیت المقدس که هویت اسلامی ـ عربی را هدف قرار داده است با هم متحد شوند.
شيخ صبري

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از راشا تودی، شیخ صبری، مفتی اعظم سابق بیت المقدس در گفت و گو با خبرگزاری روسیه (راشا تودی) گفت: رژیم صهیونیستی دستور کاری برای از بین بردن هویت اسلامی ـ عربی بیت المقدس و وادار کردن جمعیت مسلمان برای خارج شدن از این شهر و سرزمین خود دارد.

 

وی افزود: رژیم صهیونیستی به مسلمانان اجازه حج را می دهد زیرا برای صهیونیست ها منافع سیاسی در پی دارد. آنها می گویند که مسلمانان شهرهای مقدس مکه و مدینه را دارند پس دیگر نیازی به بیت المقدس یا مسجدالقصی ندارند.

 

شیخ صبری گفت: متاسفانه اکنون کشورهای مسلمان بیشتر متوجه مشکلات و مسائل داخلی خود هستند و تا حدودی از مسأله بیت المقدس و مسجدالاقصی غفلت کرده اند و این باعث می شود اشغالگران اسراییلی به خود اجازه دهند طرح های خصمانه خود را اجرایی کنند. یکی از مهم ترین این طرح ها، یهودی سازی بیت المقدس و به دست گرفتن کنترل مسجدالاقصی است.

 

وی افزود: رژیم اشغالگر قدس با فلسطینی ها رفتاری غیرانسانی دارد. آنها ظالم و سنگدل هستند.

 

مفتی اعظم سابق بیت المقدس در پایان گفت: ما معتقدیم که مسجدالاقص فقط مکان مقدسی برای مسلمانان نیست بلکه برای همه مسلمانان دنیاست و این بدان معنی است که همه مسلمانان نسبت به آن مسئولیت دارند. مسلمانان باید هر آنچه در توان دارند در زمینه های دیپلماتیک،سیاسی و اقتصادی برای حمایت از الاقصی انجام دهند./982/ب902/ع

ارسال نظرات