۱۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۱۳۷۴۰۴
مبلغ حوزه علمیه نجف اشرف:

توجه حوزه به رسانه دینی یک ضرورت است

خبرگزاری رسا ـ مبلغ حوزه علمیه نجف اشرف با اشاره به پیشرفت تکنولوژی در عصر حاضر بر ضرورت ورود حوزه علمیه به عرصه رسانه ای تأکید کرد.
سيد محمد صافي- مبلغ حوزه نجف اشرف سيد محمد صافي- مبلغ حوزه نجف اشرف

حجت الاسلام سید محمد صافی، مبلغ حوزه علمیه نجف اشرف در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به تبیین اهمیت و ضرورت تبلیغ دینی و رساندن صدای اسلام از طریق ابزارهای نوین رسانه ای به سراسر جهان پرداخت و افزود: پیامبران و اولیای الهی با حضور در میان مردم، تبلیغ چهره به چهره و سخنرانی، دین را تبلیغ می کردند و خوشبختانه در عصر حاضر که تکنولوژی جهانی در حال پیشرفت و رشد است، باید از این فرصت و ابزار روز برای رساندن صدای حق به جهانیان بهره برد.

این سخنران مشهور حوزه نجف اشرف با بیان این که امروزه باید به فکر تبلیغ اسلام با استفاده از ابزارهای نوین تبلیغاتی باشیم، تصریح کرد: باید چگونگی تبلیغ دین و استفاده بهینه و مطلوب از امکانات و همچنین متمایز شدن این تبلیغ از فعالیت سایر رقیبان، سرلوحه کار مسؤولان رسانه های دینی قرار گیرد.  

وی به تفرقه و اختلاف برخی از رسانه ها که خود را رسانه ای اسلامی می نامند اشاره و تصریح کرد: تشویش و مغالطه در کار رسانه ای به ویژه رسانه های سلفی و اموی همواره به وضوح دیده می شود و می توان ریشه آن را در گفتار خوارج مبنی بر «لاحکم الا لله» مشاهده کرد.

حجت الاسلام صافی اضافه کرد: پس از این که خوارج در جریان جنگ صفین فریاد « لاحکم الا لله» سر دادند، امام علی(ع) فرمودند« کلمة حق یراد بها الباطل، سخن حقی است که از آن باطل خواسته می شود». در واقع امروزه نیز برخی از رسانه های معاند حقایقی را مطرح می کنند که مراد از آن تثبیت سخن باطل است.

وی ادامه داد: با دیدن این رسانه ها انسان به تأمل، تفکر و تحقیق می افتد و در واقع این کارها تلنگری به انسان های حقیقت طلب است که به دنبال دریافت پیام صحیح دین مبین اسلام هستند.

مبلغ حوزه علمیه نجف اشرف با تأکید بر این که وجود رسانه های عامه پسند و جذاب جهت تبلیغ دینی یک ضرورت است، تصریح کرد: داشتن رسانه هایی که مسایل اسلامی را به بهترین شیوه و جذاب ترین ابزار برای مردم انتقال دهند از واجباب تبلیغ دینی در عصر حاضر است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر این که «إن من البیان لسحرا، بعضى از بیانها سحرآمیز هستند»، عنوان داشت: استفاده از سخنان زیبا و شیوا، تنوع و فراوانی، بهره بردن از ابزارهای نوین، استفاده از شخصیت های تأثیرگذار و انتخاب موضوع های جذاب از شیوه رسانه های مخاطب پسند است.

حجت الاسلام صافی خاطر نشان کرد: تشخیص نکات ضعف و قوت یک جامعه و تلاش برای اصلاح آن از جمله وظایف رسانه ها برای تأثیرگذاری در میان مردم است.

اصالت منبر در تبلیغ دینی حفظ شود

این سخنران مشهور حوزه نجف اشرف در ادامه سخنانش به نقش حوزه های علمیه در تبلیغ دینی اشاره کرد و ابراز داشت: بی شک اولویت نخست تبلیغ دین بر عهده حوزه های علمیه است که در این زمینه باید به حوزه های علمیه توجه اساسی و بنیادی شود.

 وی ادامه داد: تغییر در ابزارها و روش های تبلیغی و پشتیبانی مادی از حوزه های علمیه برای رسیدن به هدف مورد نظر در تبلیغ دینی در دنیای کنونی ضروری است.

مبلغ حوزه علمیه نجف اشرف به تلاش دشمنان مکتب اهل بیت(ع) برای نفی منبر و سخنرانی های دینی سنتی به بهانه وجود ابزاهای نوین تبلیغاتی اشاره کرد و گفت: هیچ وقت منکر تأثیرگذاری ابزاهای تبلیغاتی جدید نیستیم اما نباید از تأثیرگذاری اجتماعی منبر در میان مردم غافل شویم.

وی با بیان این که نفی منبر به معنای نفی اسلام است و دشمنان با بهانه های مختلف خواستار این موضوع هستند، عنوان داشت: می توان از منبر و ابزار تبلیغاتی جدید در کنار هم برای تبلیغ دین استفاده کرد، اما نه این که با وجود اولی، دومی را حذف کرد.

این سخنران مشهور حوزه نجف اشرف در پایان سخنانش تأکید کرد: علاوه بر نگاه مقدس گونه به منبر، باید از جهتی آن را اصلاح و نگاه اغراقی به آن را حذف کنیم./9463/ت302/ع

ارسال نظرات