۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۳۷۱۵۵

اعضای ستاد سیاست‌گذاری کنگره آیت الله گلپایگانی با آیت الله استادی و حسینی بوشهری دیدار کردند

خبرگزاری رسا ـ اعضای ستاد سیاست‌گزاری کنگره آیت الله گلپایگانی(ره) صبح امروز با حضور در دفاتر آیت‌الله استادی و حسینی بوشهری، با ایشان دیدار و از رهنمودهای آنان در جهت ارتقای سطح کنگره بهره‌مند شدند.
کنگره آيت الله گلپايگاني

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اعضای ستاد سیاست‌گذاری کنگره آیت الله سید محمد رضا موسوی گلپایگانی(ره)، با هدف ارائه گزارشی از کارهای انجام شده از سوی اعضای این کنگره و همچنین استفاده از نقطه نظرات و رهنمودهای حضرات آیات استادی و حسینی بوشهری، رییس حوزه‌های علمیه سراسر کشور، با حضور در دفاتر ایشان با آن‌ها دیدار و گفت‌وگو کردند. 

بر اساس این گزارش، در ابتدای این دیدار مدیر کل ارشاد استان قم به بیان کارهای اجرایی انجام شده پرداخت و گفت: در انجمن مفاخر کشور و شورای فرهنگی استان قم طرح برگزاری بزرگداشتی برای 3 تن از مفاخر استان قم، حضرات آیات گلپایگانی(ره)، مشکینی(ره) و مجاهدی تبریزی(ره) با هدف تجلیل از مقامات و شناسایی ایشان به نسل جدید به تصویب رسید.

اسماعیلی تبار همچنین با بیان اینکه این طرح برای معرفی دیگر بزرگان استان و کشور نیز برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در دیداری که با آیت الله صافی گلپایگانی برای کسب اجازه و رهنمود در این‌باره داشتیم، این کنگره به نام «فقیه آگاه» نام گذاری شده و تصمیم بر این شد تا این کنگره در 18 و 19 آبان ماه سال جاری برگزار شده و دیگر آثار آیت الله گلپایگانی(ره) نیز معرفی و یا تجدید چاپ شوند.

در ادامه مس‌چی، دبیر علمی کنگره با بیان اینکه امور کنگره در دو بخش اجرایی و علمی تقسیم شده است، امور علمی انجام شده را بازگو کرده و گفت: کارهای علمی این همایش از 2 سال پیش شروع شده و طبق تصمیمات اخذ شده قرار بر این شد تا حدود 52 عنوان از آثار مکتوب و تقریرات شاگردان و جزوات چاپ نشده‌ای که از آیت الله گلپایگانی(ره) بر جای مانده و احصا شده‌اند منتشر شود.

وی در دروس فقهی آیت الله گلپایگانی(ره) به بحث «حدود» اشاره کرده و با بیان اینکه تعداد 100 جلسه از دروس «حدود» ایشان احصا شده و پیاده‌سازی آن با توجه به دشواری‌های مربوط به قدیمی بودن نوارها انجام شده است اظهار داشت: از دیگر اموری که در این‌باره به مرحله اجرا رسیده، کتاب عکس با حدود 1500 عکس از ایشان در سنین جوانی و ایام کهن‌سالی و با افراد، اساتید و علمای مختلف در حال بررسی است.

دبیر علمی کنگره همچنین به رونمایی کتابی با محتوای اسناد نو یافته درباره آیت الله گلپایگانی(ره) از زمان رژیم منحوس پهلوی که در حدود 1100 برگ از اسناد ساواک با 800 موضوع دسته بندی شده است اشاره کرد و بیان داشت: در بخش دیگری از این همایش تعداد 10 جلد کتاب با موضوع حیات و زندگانی ایشان به نام «نوری از ملکوت» تجدید چاپ خواهد شد.

پس از ارائه گزارش توسط اسماعیلی تبار و مس‌چی آیت الله استادی و حسینی بوشهری به بیان نقطه نظرات خود در این باره پرداختند. /908/پ203/ن  

ارسال نظرات