۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۳۵۷۷۶
یکی از علمای عراق:

امام‎خمینی با تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی انقلاب اسلامی را در مسیر صحیح هدایت کرد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عراق با اشاره به ماهیت ضد صهیونیستی انقلاب اسلامی گفت: امام راحل نخستین کاری که انجام داد تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی بود که این عمل رهبری صحیح انقلاب اسلامی را نشان می داد.
آيت الله حسيني خوزستان

 آیت الله سید علی حسینی از علمای عراق، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به روزهای نخست رهبری امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: امام راحل نخستین کاری که انجام داد تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی و آمریکا و تشکیل سفارت فلسطین بود که این عمل رهبری صحیح انقلاب اسلامی را نشان می داد.
  
آیت الله حسینی ادامه داد: فلسطین در حالی زیر چکمه دشمن اسلام فریاد کمک می زند که حاکمان عرب به فکر زندگی و حفظ سلطنت خود هستند.
 

وی اضافه کرد: سید حسن نصرالله تنها کسی است که در جهان عرب مقابل ظلم صهیونیست ها ایستاده و همدم و همدرد فلسطینان است و رژیم صهیونیستی را به زانو در آورد.

 

آیت الله حسینی همچنین با اشاره به نارضایتی مردم عربستان از رژیم آل سعود بیان داشت: آل سعود پس از تصرف این کشور به حاکمیت و تسلط بر مردم حجاز اکتفا نکرد و آن را به نام خاندان خود «آل سعود» نامیدند تا برای همیشه حکومت در دستان این طایفه ننگین باشد.

 

این استاد حوزه علمیه خوزستان ظلم آل سعود در مناطق مختلف کشور عربستان همچون در قطیف و مدینه و ستم به مردم مظلوم بحرین را عملی ناروا دانست و اظهار داشت: بحرینی ها در علم و علما همواره زبانزد بوده اند که متأسفانه امروز باید در قبال خواسته های مشروع خود که  حقوق مسلم آنان است، ظلم خاندان سعودی و خلیفه را تحمل کنند.

 

وی اذعان داشت: زنان در حکومت آل سعود که ادعای رعایت حقوق بشر و احترام به آرای مردم در کشورها را دارد از تنها حق خود که همانا داشتن یک مدرک شناسایی است بی بهره هستند و باید نام هایشان را در شناسنامه پدر یا همسر ثبت کنند.

 

این عالم عراقی اضافه کرد: نباید از نقش علمای این کشور که ادعای مسلمانی می کنند اما دارای نقش استراتژیکی در کشتن ملت های مظلوم و بی دفاع بحرین، سوریه و مناطق مختلف عربستان هستند غافل شویم.

 

وی به تحولات کشور سوریه نیز اشاره کرد و آن را توطئه ای غربی عربی ترکی در برابر تنها کشور عربی که در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی می کند، دانست و گفت: آن حاکمان عربی که امروزه ضد راه مقاومت ایستادگی می کنند مایه ننگی برای امت عربی هستند.

  

آیت الله حسینی با اشاره به این که حاکمان عرب برخی از کشورها، مزدور بی چون و چرای استکبار جهانی هستند، تصریح کرد: درباره کشور ترکیه باید گفت که نخست وزیر این کشور برای نوکری آمریکا، نقش مرد چند چهره را بازی می کند چرا که ادعای مسلمانی دارد اما در عمل ضد اسلام است.

 

این عالم عراقی در ادامه سخنانش با تأکید بر این که متأسفانه امروزه شاهد وقوع اتفاق های ناخوشایندی در کشورهای انقلاب کرده هستیم، عنوان داشت: مسؤولانی که امروزه بر کرسی رهبری انقلاب های منطقه تکیه کردند در میدان نهضت مردمی نبودند و احتمال انحراف انقلاب ها وجود دارد.

 

آیت الله حسینی در پایان سخنانش اظهار داشت: قدرت های سلطه گر هر کسی که مطیع آنان باشد، پشتیبانی می کنند، حتی اگر بزرگترین ظالم باشد و هر کسی که ضد آنان و خواهان آزادی واقعی برای ملت خود است با تمام ابزارها علیه او بسیج می شوند./9463/ب912/ک

ارسال نظرات