۲۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۳۵۷۳۸

مجلس گرامیداشت جانباختگان زلزله آذربایجان شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مجلس گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان زمین لرزه روز شنبه شهرهای اهر، هریس و ورزقان امروز در تبریز برگزار شد.
 آسيب ديدگان زلزله شمال غرب کشور

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مجلس گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان زمین لرزه روز شنبه شهرستان های اهر، هریس و ورزقان از سوی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی امروز در مسجد مقبره تبریز برگزار شد.

 

حجت الاسلام حسین نوبری، یکی از وعاظ برجسته تبریز در سخنانی با تاکید بر این‌که حوادث و بلایای طبیعی از جمله زلزله، هشدارهایی برای بندگان است، اظهار داشت: زلزله شهرستانهای اهر، ورزقان و هریس که یک آزمایش الهی برای مصیبت دیدگان و هشدار برای عموم بندگان خدا است.

 

وی حادثه تلخ زلزله را به ساحت ولی‌عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب و اهالی متدین آذربایجان و مردم مناطق زلزله زده اهر، ورزقان و هریس و خانواده های مصیبت دیده تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: صبر بر مشیت الهی موجب نزول رحمت و مغفرت خواهد بود.

 

حجت الاسلام نوبری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که تسریع در اسکان قطعی حادثه‌دیدگان موجب تسکن بخشی از آلام آنان خواهد بود، گفت: دولت بایستی نهایت تلاش خود را برای ساخت خانه های مقام روستایی برای اسکان زلزله‌زدگان قبل از آغاز فصل سرما داشته باشد.

 

وی با اشاره به اعلام دولت برای ساخت20 هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاهای آسیب دیده افزود: ملت ایران بارها نشان داده که با همدلی و در سایه الطاف الهی قادر به انجام تمامی کارهاست و به امید خدا از این امتحان الهی نیز سربلند بیرون خواهد آمد.

 

بنابر این گزارش، عصر روز شنبه دو زمین لرزه به بزرگی 6.2 و 6 درجه در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی را لرزاند که در جریان این زمین لرزه ها 306 نفر از مردم این منطقه جان باختند و بیش از دو هزار نفر نیز مصدوم شدند./935/پ202/ب

ارسال نظرات