۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۳۵۶۱۴
مجمع عالی حکمت اسلامی منتشر کرد؛

استاد مهربان، ویژه نامه یادبود مرحوم حجت الإسلام و المسلمین مهندسی

خبرگزاری رسا ـ کتاب استاد مهربان، ویژه نامه یادبود مرحوم حجت الإسلام و المسلمین محمد مهدی مهندسی، از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی منتشر شد.
استاد مهربان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دوشنبه 27 تیر ماه 1390، مصادف با 16 شعبان المعظم 1432، روز درگذشت استاد حجت الإسلام و المسلمین حاج شیخ محمد مهدی مهندسی عضو هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی است که این مجمع اقدام به انتشار کتاب زندگینامه ایشان با اشاره به بخشی از صفات و ویژگی های قابل توجه وی از زبان دوستان، نزدیکان و خانواده اش کرده است.

 

جامعیت استاد مهندسی از لحاظ اخلاقی، شخصی، شخصیتی، علمی، اجتماعی و ... از نکات قابل تأمل و توجه است. نظم در کارها، تقید به امور علمی و درسی و تکلیف محوری نسبت به تبلیغ امور دینی از نکات دیگری است که ذکر آن خالی از فایده نیست. خضوع و تواضع ایشان از نکات دیگری است که می تواند سرمشق همگان شود.

 

تمسک و توسل به أهل بیت علیهم السلام از دیگر ویژگی های استاد مهندسی بود، در برنامه های فرهنگی و ارائه مشاوره های خود همواره بر توسل به أهل بیت علیهم السلام تأکید داشت و در دروس خود نیز بر این مهم تأکید می نمود. اعتقاد به ولایت فقیه نیز یکی دیگر از نکات قابل توجه در زندگی مرحوم استاد مهندسی بود.

 

اکنون که مدتی از ارتحال آن عالم ربانی می گذرد خلأ وجود ایشان بیش از پیش احساس می شود. این مجموعه، تنها اشاره به بخشی از صفات و ویژگی های قابل توجه حجت الإسلام و المسلمین مهندسی، از زبان دوستان، نزدیکان و خانواده ایشان است.

 

در این مجموعه می خوانیم: نگاهی اجمالی به زندگی حجت الإسلام والمسلمین استاد مهندسی، روایت مرحوم مهندسی از زندگی طلبگی خود، ویژگی های برجسته استاد مهندسی، حقیقت توبه و انابه، جایگاه استاد مهندسی در علوم معقول و منقول، سیمای علمی و تبلیغی استاد مهندسی، ماهیت گناه و نافرمانی از خدا، یادی از دوست، یاد یار، بیانیه مجمع عالی حکمت اسلامی به مناسبت ارتحال استاد مهندسی، سلوک اخلاقی و اجتماعی استاد مهندسی؛ استاد مهندسی از نگاه فرزند و تصاویر.

 

در قسمتی از این مجموعه از بیان مرحوم استاد مهندسی، در حقیقت توبه و انابه می خوانیم: «خدا باب توبه را باز کرده و برای گناه کارانی که گناهان سنگین انجام داده اند، توبه فرستاده و اینکه می خواهیم ببینیم توبه مان قبول شده است یا نه؟ ببینیم که احساس بدی نسبت به گناه داریم یا نه؟ پشیمان هستیم یا نه؟

کسی که گناهش بخشیده نشود توفیق توبه پیدا نمی کند. در روایت داریم که اگر کسی توبه نکرد، کار او مشکل است، ولی اگر توبه کرد و از آن گناه بدش آمد، مطمئن باشد که پاک شده است؛ چون امکان ندارد خداوند خلاف وعده عمل کند، فقط باید مواظب بود که آن گناه را تکرار نکنیم و از مسیر خارج نشویم.

توبه یعنی: از درون برگشته و اینکه نباید دوباره به گناه بازگردد. توبه این است که از کارمان پشیمان بشویم و از آن گناه بدمان بیاید و دیگر هم نمی خواهیم انجام بدهیم».

 

در بخش دیگری از این کتاب به نقل از حکیم متأله آیت الله انصاری شیرازی خطاب به فرزند استاد مهندسی آمده است: «پدر شما مرغ ملکوتی بود که پرواز کرد».

 

در این کتاب بیانات و مصاحبه هایی از حجج اسلام رمضانی خراسانی، یزدان پناه، رضا نیا، اسدی، سید حسن موسوی و همچنین همسر و فرزند آن مرحوم آمده است.

 

 کتاب استاد مهربان ویژه نامه یادبود حجت الإسلام و المسلمین محمد مهدی مهندسی از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی در سال 1391 با قطع رقعی در 120 صفحه و با شمارگان 2000 نسخه منتشر شده است./969/ن602/ق

ارسال نظرات