۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۳۵۴۵۶

آمادگی مردم تونس برای بزرگداشت روز جهانی قدس

خبرگزاری رسا ـ نشست گروه های تونسی به منظور آمادگی برای برگزاری مراسم روزجهانی قدس، حمایت از ملت فلسطین و یاری رساندن به مقاومت، در پایتخت تونس برگزار شد.
راهپيمايي تونس

به گزارش خبرگزاری رسا،" صلاح الدین المصری" رئیس انجمن تسامح تونس در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: هدف این مراسم که گروه های تونسی طرفدار مقاومت آن را برگزار کردند، تحریک احساسات جهان عرب برای یاری رساندن به ملت فلسطین است که در سایه سکوت کشورهای عربی، در معرض تجاوز مستمر دشمن صهیونیست قرار دارد.

 

وی ادامه داد: مقاومت فلسطین و لبنان، نشان دهنده حیات امت اسلامی است و همه ما وظیفه داریم دلاوری های قهرمانان مقاومت در فلسطین و لبنان و جای جای سرزمین های عربی و اسلامی را به شایستگی پاسخ دهیم.

 

اعضای «شورای ملی حمایت از مقاومت عربی و مخالفت با عادی سازی روابط با صهیونیسم» و «انجمن تسامح تونس» و «جمعیت تونسی حمایت از فلسطین» و گروه های دیگر سیاسی تونس در این مراسم حضور داشتند.

 

از سوی دیگر خبرنگاران و فعالان سیاسی تونس ، روز جهانی قدس را فرصتی برای مسلمانان دانستند تا در آن ضمن یادآوری مسئولیت خود در قبال فلسطین، به اقدامات جدی و عملی برای آزادی سرزمین های مقدس اسلامی روی آورند.

 

"احمد الکحلاوی" رئیس شورای ملی حمایت از مقاومت، روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: گرامیداشت روز قدس در آخرین جمعه ماه رمضان ، در واقع تجدید عهد و پایبندی به مسئولیت در برابر قدس، آزادسازی آن و پاکسازی آن از یهودیان و اشغالگران صهیونیستی  است.

 

"کمال بن یونس" رئیس مرکز مطالعات مغربی-اروپایی نیز در گفت و گو با العالم اظهار داشت: بزرگداشت روز جهانی قدس، سنت پسندیده ای بود که انقلاب اسلامی آن را آغاز کرد و از طریق بسیج افکار عمومی ایران و کشورهای عربی-اسلامی و محافل بین المللی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال، فرصتی برای توجه جهانی به مسأله اشغال قدس به وجود آورد.

 

"سلیم بوخذیر" عضو دفتر اجرایی جنبش وفا تونس نیز گفت: به جای بزرگداشت ظاهری روز قدس، باید با ابتکارهای عملی و راهکارهای اجرایی از مردم عزیز فلسطین حمایت کنیم./902/د101/ک

ارسال نظرات