۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۳۵۲۴۴
دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین:

اجازه خیانت مجدد آل خلیفه به ملت را نمی دهیم

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین با اشاره به بی اعتنایی آل خلیفه به توافقات صورت گرفته با معارضان در دهه نود میلادی، تاکید کرد که معارضان اجازه خیانت مجدد آل خلیفه به ملت را نمی دهند.
شيخ علي سلمان دبيرکل جمعيت الوفاق اسلامي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت صوت المنامه، حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین در نشستی که شب گذشته در میان شهروندان شهر عیسی برگزار شد با اشاره به عدم جدیت نظام در گفت وگو با معارضان، گفت: ما با هر گفت وگویی موافق نیستیم و گفت وگو صوری را نمی پذیریم، معارضه دنبال گفت وگوی جدی است که بتواند حقوق طبیعی شهروندان را بازگرداند و مردم را در تشکیل حکومت و قوای سه گانه شریک کنند.
 
وی افزود: هیچ زمینه ای برای آغاز مذاکرات در حال حاضر وجود ندارد و ادعاهایی که در این روزها شنیده می شوند تنها سخنانی هستند که واقعیت ندارند.نمایندگان قشرهای مختلف ملت باید در مذاکرات حضور داشته باشند و سرانجام این مردم هستند که موافقت یا مخالفت خود را با نتایج این طرح اعلام می کنند.
 
حجت الاسلام علی سلمان تصریح کرد: معارضه هیچ گاه وارد گفت وگوی مالک و مملوک نمی شود و تنها به مذاکراتی تن می دهد که معیارهای گفت وگوی جدی را داشته باشند و بتواند حقوق مردم را بازستاند.
 
دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی به خیانت نظام آل خلیفه در دهه نود میلادی اشاره کرد و اظهار داشت: نظام در گذشته نیز به معارضان و ملت خیانت کرده بود و به توافقنامه ای که مقامات با آیت الله جمری و استاد مشیمع و استاد عبدالوهاب و بقیه شخصیت ها به امضا رسیده بود، پشت کردند، اما نظام دیگر نمی تواند به مردم نارو بزند و ما تنها با تفاهم نامه ای که بند های آن روشن و آشکار باشند و امکان دستکاری در آنها از سوی نظام وجود نداشته باشد، موافقت خواهیم کرد.
 
وی طرح روسیه برای بررسی پرونده بحرین در سازمان ملل را امری طبیعی قلمداد کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه نظام نمی خواهد مطالبات و حقوق مردم را برآورده سازد، درج بحرین در جلسات سازمان ملل کاملا طبیعی است و تا زمانی که نظام به این سیاست اشتباه ادامه دهد باید در انتظار بررسی بحران این کشور در محافل جهانی مختلف باشد.
 
شیخ علی سلمان از جنش جوانان 14 فوریه حمایت کرد و بیان داشت: بنده از فعالیت هایی که این جنبش به صورت مسالت آمیز برگزار می کند، حمایت می کنم و اعتقاد دارم که نقد معارضه امری طبیعی است و نباید متوقف شود، اما خائن دانستن معارضه را نمی توان پذیرفت. گفت وگو خیانت به خون شهدا نیست و این جمله ای عاطفی و احساساتی به شمار می آید.
 
وی از برگزاری جلسه بررسی حقوق بشر در بحرین در ژنو خبر داد و گفت: جلسه بررسی حقوق بشر در روز 17 سپتامبر در ژنو برگزار می شود و نظام با اقداماتی صوری می خواهد به جهانیان نشان داد که به توصیه های گذشته سازمان ملل جامه عمل پوشانده و بر همین اساس است که ادعا می کند درصدد گفت وگو و مذاکره با معارضان است./980/ب902/ک
ارسال نظرات