۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۳۴۵۷۸
روزنامه رسمی چین:

هدف واشنگتن از تحریم ایران سلطه بر جهان است

خبرگزاری رسا ـ روزنامه رسمی پیپلز دیلی چین با انتقاد از تحریم‎های جدید امریکا علیه ایران نوشت: هدف واشنگتن از این تحریم‎ها سلطه قدرت سیاسی در جهان و سوءاستفاده از آن است.
ايران

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از چاین دیلی، روزنامه پیپلز دیلی چین در گزارشی در زمینه تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران نوشت: شورای امنیت سازمان ملل متحد نه کشورها را از تجارت با ایران منع کرده و نه روابط و مبادلات مالی عادی با این کشور را تحریم کرده است اما واشنگتن با استفاده از ابزارها و صلاحیت‌های داخلی خود به دنبال سلطه قدرت سیاسی است.

 

این روزنامه نوشت: آمریکا نه تنها تحریم‌های مختلفی علیه ایران اعمال کرده بلکه تلاش می‌کند تحریم‌های چندجانبه ای را بر اساس قوانین داخلی خود اعمال کند و با استفاده از موقعیت ویژه خود در سیستم مالی بین المللی قصد دارد کشورهای دیگر را با قوانین داخلی خود همراه سازد.

 

این روزنامه خواستار لغو تحریم‎ها علیه ایران شد و نوشت: این فشارها و تحریم‌ها هیچ کمکی به حل موضوع هسته ای ایران نمی‌کند بلکه باید با گفتگو و مذاکره مشکلات را حل کرد.

 

لازم به ذکر است، آمریکا از سه روز پیش تحریم‎های جدیدی علیه ایران تصویب کرد و کلیه بانکها و شرکتهای چینی را که با ایران معامله دارند را منع کرد./982/ب903/ک

ارسال نظرات