۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۳۳۹۸۳
حجت الاسلام اشکوری:

تقوای سیاسی از وقوع فتنه ها جلوگیری می کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه تبعیت از هوای نفس را یکی از بزرگترین موانع تقوای سیاسی دانست و گفت: انحرافات رفتاری در انسان زمینه ساز فتنه های سیاسی است.
حجت الاسلام عبدالمجيد اشكوري

 

 
حجت الاسلام سیدعبدالمجید اشکوری استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا، پرهیز از اعمالی که موجب انحراف سیاسی می شود را تقوای سیاسی دانست و اظهار داشت: تقوای سیاسی دارای مراتبی است، پایین ترین مرتبه آن این است که فرد بخاطر ترس از عظمت خداوند از چنین اعمالی دوری گزیند.
 وی بالاترین مرتبه تقوای سیاسی را رسیدن به زهد سیاسی عنوان کرد و گفت: اگر شخص به جایی برسد که نسبت به انجام هر گونه عملی که منجر به انحراف سیاسی می شود بی رغبت باشد، این نشان دهنده زهد سیاسی وی است. 
 این استاد حوزه و دانشگاه، مراقبه را از ضروریات تقوای سیاسی دانست و تصریح کرد: کسی که می خواهد به این مهم دست پیدا کند باید به خاطر ترس از عظمت الهی جلوی انحرافات فکری خود را بگیرد.
 حجت الاسلام اشکوری افزود: تبعیت از هوای نفس یکی از موانع پیش روی تقوای سیاسی است؛ امام علی(ع) می فرماید بدعت و پیروی از هوای نفس منشأ فتنه ها است؛ در عرصه سیاست نیز اگر شخص دچار انحراف رفتاری شود و از هوای نفس خود تبعیت کند، فتنه سیاسی رخ می دهد.
 وی با تأکید براین‌که تقوای سیاسی تنها با ریاضت فکری و عملی حاصل می شود، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای توجه سیاست مداران به تقوای سیاسی است که با استفاده از زمان های افطار و سحر و بهره مندی از ادعیه وارده، توجه خود را نسبت به این موضوع بیش از پیش کنند./928/ت302/ج
ارسال نظرات