۲۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۱۳۲۷۵۰
آیت الله حکیم:

تحکیم پیوند مردم با مرجعیت از مهم ترین وظایف مبلغان است

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف از تحکیم پیوند مردم با مراجع تقلید و ارتباط مستمر با مردم به عنوان مهم ترین وظایف مبلغان یاد کرد.
حضرت آيت الله سيد محمد سعيد حکيم از مراجع تقليد نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف در پیامی که در بیست و یکمین همایش مبلغان آقا و خانم از سوی نماینده وی قرائت شد با اشاره به آغاز دوران تبلیغ از زمان پیامبر اکرم (ص) گفت: تبلیغ از زمانی که دستور رسالت از سوی پروردگار به حضرت محمد (ص) ابلاغ شد، آغاز شد. تبلیغ را نمی توان امر آسانی برشمرد، زیرا پیامبر اکرم (ص) در این راه با آزار و اذیت های فراوانی از سوی جاهلان مواجه شد.
 
وی از اخلاق نیکو به عنوان مهم ترین ابراز تبلیغ یاد کرد و افزود: رسول خدا (ص) با اخلاق و محبت توانست به بهترین الگو برای بشریت تبدیل شود و امت اسلامی را حتی پس از ارتحال به حال خود رها نکرد و راه حق و اعلام دین را به آنان نشان داد.
 
آیت الله حکیم تصریح کرد: اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز تلاش های فراوانی جهت حفظ و تبلیغ دین از خود نشان دادند و عمر خود را به دفاع ازدین و رفع شبهات صرف کردند. اوج این تلاش ها در زمان امام صادق (ع) که شرایط بسیار مناسبی را در اختیار داشت، انجام گرفت.
 
این مرجع تقلید توصیه هایی را به مبلغان ارائه کرد و اظهار داشت: حفاظت از حقایق دینی اصیل و استفاده از منابع روایی دقیق و اساسی از مهم ترین وظایف مبلغان به شمار می آید تا سخنان آنان با ادله و مستندات محکم همراه باشد.
 
وی ادامه داد: رساندن معلومات دینی به قشرهای مختلف مردم در سراسر جهان دومین وظیفه مبلغان به شمار می آید. مبلغان باید با مردم مناطق مختلف به شیوه مورد نظر آنان سخن بگویند و فراتر از اندیشه و عقل آنان نروند.
 
سید محمد سعید حکیم از ارتباط مستمر با مردم به عنوان سومین وظیفه مبلغان یاد کرد و بیان داشت: مبلغان باید همواره با مردم در ارتباط باشند و پیش از آنکه مردم را ارشاد کنند به فرائض دینی و دوری از شبهه توجه داشته باشند تا بتوانند در دل مردم نفوذ کنند و سخنان خود را به راحتی به مستمعین منتقل سازند.
 
این مرجع تقلید تاکید کرد: یکی از مهم ترین وظایفی که مبلغان دارند گسترش ارتباط مردم با مرجعیت تقلید است و باید تمام تلاش خود را برای استحکام پیوند مردم با مرجعیت انجام دهند.
 
وی در بخش دیگری از پیام، جنایت های تروریستی علیه شهروندان عراقی خصوصا زائران اماکن مقدس را به شدت محکوم کرد و گفت: متاسفانه جنایت های تروریستی علیه زائران در مراسم های مذهبی به مراتب تکرار شده است، مسوولان باید چاره ای برای این امر بیاندیشند و اجازه ندهند تروریست ها به راحتی جان زائران و عزاداران را بگیرند.
 
آیت الله حکیم از وضعیت خدماتی در کشور انتقاد کرد و خاطر نشان ساخت: شهروندان از وضعیت خدماتی کشور خصوصا آب و برق به شدت ناراحت هستند، این مشکلات در خانواده های فقیر و محروم به مراتب بیشتر مشاهده می شوند. مسوولان باید توجه ویژه ای به این مشکلات داشته باشند، مسوولیت پذیری خود را نشان دهند و به این مشکلات پایان دهند.
 
وی در بخش پایانی پیام با اشاره به فضایل و برکات ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان از فضیلت بسیار بالایی برخوردار است، روزها و ساعت ها و دقایق این ماه سرشار از برکت هستند، باید اخلاق و نیت صادقانه وارد این ماه شد و از عبادت و توجه به فقرا محروم نماند./980/ب912/ک
 
 
ارسال نظرات