۱۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۳۲۲۷۸
خطیب جمعه کربلا:

رقص و پایکوبی به بهانه اعیاد شعبانیه مغایر آموزه های دینی است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا از شادی های خارج از آموزه های دین در اعیاد شعبانیه انتقاد کرد و گفت: برخی از جوانان به بهانه جشن و شادی میلاد امام زمان (عج) به رقص و پایکوبی در شهر می پردازند، این اقدامات با آموزه های دین مبین اسلام به شدت مغایرت دارد.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی، خطیب جمعه کربلا و نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد به بیان عظمت و مقام والای امام زمان (عج) پرداخت و گفت: هنگامی که از امام زمان (عج) سخن می گوییم نباید تنها با زبان از این امام یاد کنیم، بلکه باید وجود ایشان را به خوبی درک کرده و همه عدالت و خوبی ها را در او ببینیم و یاد بگیریم که چگونه با چنین شخصیت عظیمی رفتار کنیم.
 
وی مهدویت را امتداد نبوت توصیف کرد و افزود: ما به شخصتی الهی که بتواند ادامه دهنده رسالت باشد نیاز داریم و هیچ کس جز حضرت مهدی (ع) نمی تواند ادعای داشتن چنین شخصیتی را داشته باشد.
 
حجت الاسلام صافی نسبت به تلاش دشمنان برای مخدوش ساختن مسأله مهدویت به شدت هشدار داد و تصریح کرد: هر مسأله ای که در اختیار جاهلان قرار گیرد دچار انحراف خواهد شد و متاسفانه عقیده مهدویت نیز در برخی از موارد از سوی دشمنان به انحراف کشیده شده است. بسیاری از افراد دوست دارند امام زمان (ع) را ببینند، اما دیدن امام هدف اصلی نیست و ما باید رضایت امام را با رفتار و کردارمان جلب کنیم.
 
نماینده آیت الله سیستانی ادامه داد: مدعیان رؤیت امام زمان (ع) با استفاده از جهالت و سادگی برخی از مردم در حال انتشار ادعای باطل دیدار و ارتباط با امام زمان (عج) هستند، عقیده مهدویت یک عقیده علمی و روشن است و نباید با طرح چنین مسائلی و گوش دادن به ادعای باطل افراد منحرف و سودجو به حضرت ولیعصر (ع) ظلم کرد.
 
وی تاکید کرد: این افراد با بازیچه قرار دادن احساسات افراد جاهل و ساده می خواهند به اهداف خود دست یابند، هیچ کس حق ندارد ادعای این افراد را باور کند و باید بدانید که این افراد درصدد مخدوش ساختن مساله مهدویت هستند. برخی از افراد به مردم می گویند که امام زمان (ع) دقایق پیش در کنار بنده حضور داشت و اگر دقایقی زودتر می آمدی امام را می دیدی، باز هم تکرار می کنم که با توجه به چنین ادعاهای باطل و منحرف به امام ظلم نکنید.
 
سید احمد صافی از شادی های خارج از آموزه های دین در اعیاد شعبانیه انتقاد کرد و اظهار داشت: برخی از جوانان به بهانه جشن و شادی میلاد امام زمان (عج) به رقص و پایکوبی در شهر می پردازند و حرکات نامناسبی را انجام می دهند، این اقدامات با آموزه های دین مبین اسلام به شدت مغایرت داشته و جشن میلاد را تحت تاثیر قرار می دهند.
 
خطیب جمعه کربلا از مراجع تقلید به عنوان نمایندگان مراجع تقلید یاد کرد و گفت: اگر دقت کنید مشاهده خواهید کرد افرادی که درصدد انحراف مساله مهدویت هستند به دشمنی با مراجع تقلید و انتشار شایعات علیه آنان می پردازند تا بدینوسیله میان مردم و مراجع تقلید جدایی بیاندازند و بتوانند اندیشه های غیر دینی خود را به مردم تحمیل سازند.
 
وی در ادامه انتقاد از برخی انحرافات در دین، بیان داشت: فردی نزد بنده آمده و در حالی که کتاب مفاتیح الجنان را به همراه داشت و آن را می بوسید تاکید کرد که این کتاب قرآن است، بعدا مشخص شد که وی سواد خواندن و نوشتن نداشت و مفاتیج الجنان را با قرآن اشتباه گرفته بود. این فرد گرچه دچار اشتباه شده بود اما باید نسبت به چنین مواردی دقت کافی داشته باشد و بهانه لازم برای سرکوب دین را به دشمنان ندهد.
 
حجت الاسلام صافی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به اینکه ورودی هر کشور نشان دهنده وضعیت آن کشور است، تصریح کرد: مرزهای ورودی عراق چهره بسیار نامطلوبی دارد و عمران در این مرزها به کندی انجام می گیرد، زائران خارجی هنگامی که به عراق سفر می کنند دید بدی نسبت به این کشور پیدا می کنند و از مسوولان می خواهم بودجه ای را برای عمرام مرزها اختصاص دهند.
 
نماینده آیت الله سیستانی افزود: متاسفانه برخورد نیروهای امنیتی در مرزها با زائران نیز نامطلوب است و برخی از آنان از زائران درخواست پرداخت رشوه می کنند، این مساله به عاملی برای اذیت شدن زائران مبدل شده و مسوولان باید چاره ای برای این پدیده بیاندیشند.
 
وی از برگزاری باشکوه جشن میلاد نیمه شعبان در کربلا ابراز خرسندی کرد و خاطر نشان ساخت: از همه کسانی که در برگزاری باشکوه این مراسم نقش داشتند تقدیر و تشکر می کنم، اما نمی توان کاستی های این مراسم را نادیده گرفت. همگان باید تلاش کنند تا مراسم های آینده در وضعیت بهتری برگزار شود و زائران هیچ مشکلی در زمینه های مختلف احساس نکنند./980/ب911/ک
ارسال نظرات