۰۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۱۳۱۳۸۳
سازمان ملل گزارش داد:

افزایش آوارگی مسلمان میانمار بر اثر خشونت بودائیان

خبرگزاری رسا ـ با افزایش خشونت‎ها در غرب میانمار علیه مسلمانان و به آتش کشیده شدن منازل مسکونی، بیش از نودهزار نفر از ساکنین این مناطق آواره و بی خانمان شده اند.
ميانمار


به گزلرش خبرگزاری رسا به نقل از دیلی نیوز، سازمان ملل گزارش داد: حدود نود هزار نفر بر اثر خشونت‎ها و به آتش کشیده شدن منازل مسکونی در غرب میانمار آواره و بی خانمان شده اند.

خشونت‎ها از استان راخین در غرب میانمار به دنبال حمله به یک اتوبوس حامل مسلمانان توسط بودائیان آغاز شد.

طبق گزارشها تا کنون پنجاه نفر در درگیریهای میان مسلمانان و بودائیان در غرب میانمار کشته شده اند.

گفتی است، بسیاری از آوارگان قبل از بسته شدن مرزها به بنگلادش پناهنده شده اند. این اقدام دولت بنگلادش مورد انتقاد گروههای حقوق بشری قرار گرفته است.

بنگلادش اعلام کرد: با بالا گرفتن درگیری های فرقه ای بین مسلمانان و بودایی ها در میانمار در مرز با این کشور تدابیر امنیتی اتخاذ کرده است.

جاسم الدین یکی از مقامات دولتی نیز گفت: نیروهای مرزی داکا عملیات گشت زنی را در منطقه افزایش داده اند و پلیس عملیات مراقبت از اردوگاه های آورگان را افزایش داده است. در اردوگاه ها حدود سیصد هزار مسلمان ساکن هستند.

لازم به ذکر است، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل اعلام کرده است که در هفته گذشته 66 هزار نفر را تحت پوشش مراقبتهای غذایی قرار داده است.

استان راخین میانمار اگر چه دارای اکثریت بودایی است اما عده زیادی مسلمان نیز در این ایالت زندگی می‌کنند که بی خانمان هستند و از طرف سازمان ملل به عنوان بیشترین اقلیتی که مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند مطرح هستند. مسلمانان میانمار به عنوان یک اقلیت از سوی دولت مرکزی به رسمیت شناخته نمی شوند و فاقد حقوق شهروندی هستند./982/ب902/ک

ارسال نظرات