۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۳۱۱۵۳

یک جمعیت فرهنگی شیعه در تونس تأسیس شد

خبرگزاری رسا ـ گروهی از مردم تونس از وزارت امور دینی این کشور خواستند که اجازه فعالیت برای تاسیس یک جمعیت فرهنگی شیعی با هدف احیای میراث شیعی تونس را بدهد.
شيعه


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از عرب تایمز، هزاران نفر از مردم تونس خواستار تاسیس یک جمعیت فرهنگی شیعی شدند. این مجموعه به نام مودت فرهنگ شیعی نامگذاری شده است و مقر آن در تونس پایتخت این کشور است.

این مجموعه هنوز اجازه فعالیت دریافت نکرده است اما برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که به آن اجازه فعالیت‌های عادی مثل توزیع کتب و ایجاد مرکزی برای تجمع طرفدارانش داده شده است.

این نخستین نهاد فرهنگی رسمی شیعی است که در تونس اعلام موجودیت می‌کند و قرار است برای ترویج فرهنگ تشیع و عقاید آن فعالیت داشته باشد. علاوه بر آن می‌تواند فعالیت سیاسی خود را نیز آغاز کرده و با اعمال نفوذ در میان جمعیت‌ها و احزاب سیاسی از نامزد مورد حمایت خود همه‌گونه پشتیبانی‌ای داشته باشد.

آمارها نشان می دهد، شمار بسیاری از مردم تونس به ویژه در شهرهای جنوبی این کشور مانند قابس و قبلی به مذهب تشیع گرویده‌اند.

عبد الحفیظ البنانی، فردی که تازه شیعه شده است می‌گوید: پس از مطالعات بسیار و به شدت عمیق و تلاش برای یافتن بسیاری از پرسش‌هایم به این نتیجه رسیدم که شیعه شوم و به این مذهب بگروم. من در این مذهب با گرایش‌های تاریخی‌ای که در آن جستجو کردم دریافتم بسیاری از اوهام و خرافاتی که در مذاهب دیگر وجود دارد در این مذهب وجود ندارد.

شایان ذکر است، در حال حاضر هزاران نفر در تونس به مذهب تشیع گرویده‌اند و شمار پیروان این مذهب روز به روز در حال افزایش است.

این مساله باعث نگرانی برخی افراد سنی نیز شده است.

گفتنی است، یک نهاد تونسی سنی برای مبارزه با گسترش تشیع آغاز به کار کرده است، آنها از گرایش شدید مردم به مذهب تشیع احساس نگرانی می‌کنند و فعالیت‌های تازه‌ای را علیه آن آغاز کرده‌اند ولی تا کنون نتوانسته‌اند کاری از پیش ببرند./982/ب902/ک

ارسال نظرات