۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۱۳۱۰۳۰
همزمان با عید سعید مبعث؛

خدمات اینترنت پرسرعت به اساتید سطوح عالی حوزه ارائه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مرکز خدمات حوزه‌های علمیه همزمان با عید سعید مبعث به اساتید سطوح عالی حوزه خدمات اینترنت پرسرعت ارائه می‌دهد.
رايانه و اينترنت حجت‌الاسلام مهدوي مديرکل فناوري اطلاعات مركز خدمات حوزه‌هاي علميه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه همزمان با عید سعید مبعث و با فراهم کردن بستر‌های لازم برای اساتید سطوح عالی به منظور بهره‌مندی از خدمات فناوری اطلاعات و اینترنت، شروع به واگذاری خطوط پرسرعت ADSL کرده است.

هدف از اجرای این طرح که به صورت آزمایشی بوده و در صورت موفقیت، طلاب و روحانیون نیز مشمول آن خواهند شد، فرهنگ‌سازی و ایجاد بستر لازم برای اساتید جهت استفاده از اینترنت در رفع نیازها در فضای مجازی به صورت اعم و استفاده از خدمات الکترونیک مرکز خدمات به صورت اخص، است.

فراهم کردن امکان بهره‌گیری از اینترنت برای مقاصد پژوهشی و علمی، تسهیل و کاهش زمان برای اساتید در تأمین اینترنت پرسرعت، کاهش هزینه‌های خرید اشتراک و مودم با توجه به یارانه در نظر گرفته شده از سوی مرکز خدمات، از دیگر اهداف این طرح است.

به گفته حجت‌الاسلام مهدوی، مدیرکل فناوری اطلاعات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، در حال حاضر به سبب عدم دسترسی طلاب به اینترنت و به ویژه اینترنت پرسرعت استفاده از خدمات الکترونیک موجود در بستر اینترنت و خدمات الکترونیک مرکز کمتر انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که از گام‌های اولیه افزایش سطح بهره‌گیری از خدمات الکترونیک، آماده‌سازی بستر فنی و ارتباطی برای کاربران است، یکی از گزینه‌های بهره‌مندی از خدمات الکترونیک را دسترسی به اینترنت پرسرعت می‌داند و مشغله و عدم وجود زمان کافی برای طی کردن مراحل اجرایی تهیه اینترنت پرسرعت را از مهم‌ترین علل عدم استفاده طلاب ار اینترنت برمی‌شمرد.

مدیرکل فناوری اطلاعات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه همچنین هزینه‌های راه‌اندازی سرویس و هزینه‌های سربار که بر طلاب تحمیل می‌شود و عدم آشنایی طلاب با خدمات الکترونیک و مزایای آن و یا چگونگی بهره‌مندی از این خدمات را از دیگر عوامل عدم دسترسی به اینترنت عنوان کرده است.

وی اظهار می‌دارد: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با هدف رفع موانع اولیه، توانسته است، از طریق عقد قرارداد با یکی از شرکت‌های فراهم کننده خدمات اینترنت (ISP) و نیز تهیه تجهیزات لازم، افزون بر تسهیل امور اجرای و کاهش زمان تهیه خدمات اینترنت پرسرعت، به شکل قابل ملاحظه‌ای هزینه‌ها را برای اساتید، کاهش دهد.

براساس این گزارش، یکی از اهداف این طرح اجرای آزمایشی ارائه خدمات اینترنت پرسرعت و بررسی نتایج حاصل از طرح است که با توجه به منابع مالی، در گام نخست، اساتید سطوح عالی حوزه در سطح شهر قم از آن بهره‌مند می‌شوند و در صورت موفقیت طرح، برنامه‌ریزی برای گسترش آن و استفاده سایر روحانیان فراهم می‌شود.

گزینه نظرسنجی طرح، 4 تیرماه در بخش خدمات اینترنت پرسرعت سامانه خدمات مجازی فعال می‌شود و عموم طلاب می‌توانند نظرات خود را به منظور توسعه کمی و کیفی آن اعلام کنند که به 50 نفر از شرکت کنندگان در این نظرسنجی به قید قرعه بسته اینترنت پرسرعت اهدا می‌شود.

گفتنی است، علاقه‌مندان برای نام‌نویسی در این طرح می‌توانند از طریق لینک سامانه خدمات اینترنتی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به نشانی http://service.csis.ir اقدام کنند. /920/پ203/ی

ارسال نظرات