۲۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۱۳۰۸۹۰
خطیب جمعه کربلا:

ادامه بحران سیاسی سبب گسترش عملیات تروریستی در عراق شده است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کربلا انفجارهای تروریستی علیه زائران امام موسی کاظم(ع) را به شدت محکوم کرد و ادامه بحران سیاسی در عراق را عامل گستاخ تر شدن تروریست ها و گسترش جنایت در این کشور خواند.
شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده آیت الله سیستانی و خطیب جمعه کربلا در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد از شهید و مجروح شدن زائران بارگاه ملکوتی امام موسی کاظم (ع) ابراز تأسف کرد و گفت: این عملیات جنایتکارانه دستگاه های امنیتی را در چالشی بزرگ قرار می دهد و مسؤولیت بزرگی بر عهده مسؤولان به دلیل عدم توقف این جنایت ها و افزایش تعداد قربانیان است.

وی افزود: چالش های فراوانی در عملکرد دستگاه های امنیتی وجود دارد و تلاش های دستگاه های اطلاعاتی نیز ناچیز است و نزاع های سیاسی نیز در ادامه عملیات تروریستی در عراق نقش دارد. هیچ کس نمی تواند منکر وجود نیروهای امنیتی خبره، کارآمد و فداکار شد، اما نباید وجود چالش های امنیتی و فساد برخی از عناصر این دستگاه ها را نادیده گرفت.

حجت الاسلام کربلایی ادامه بحران سیاسی در عراق را عامل امیدواری تروریست ها خواند و تصریح کرد: بحران سیاسی نقش عمده ای در فعالیت های تروریستی دارد، زیرا این نزاع ها به گروه های تروریستی این امیدواری را می دهد که بتوانند از این بحران استفاده کرده و نقشه های جنایتکارانه خود را اجرایی سازند، همچنین این بحران سبب می شود تا دروازه های دخالت بیگانگان در امور داخلی کشور گشوده شوند.

نماینده آیت الله سیستانی از حفظ آرامش توسط زائران پس از بروز انفجارهای تروریستی تقدیر کرد و اظهار داشت: از همه زائرانی که پس از بروز این انفجارها آرامش خود را حفظ کرده و مسوولیت ملی خود را به خوبی ادا کردند تقدیر و تشکر می کنم، این نظم پذیری و حفظ آرامش در شرایطی صورت گرفت که اغلب قربانیان این حوادث از یک مذهب بودند و زائران صحنه های بسیار دلخراشی را مشاهده کردند.

وی ادامه داد: صبر و حفظ آرامش از سوی زائران نشان داد که آنان در اوج صبر و فداکاری قرار دارند و با جلوگیری از عکس العمل در قبال کشتار عزیزانشان در جهت تحکیم وحدت ملی فرزندان عراق گام برداشتند. تحمل چنین صحنه هایی آسان نیست، اما خداوند متعال این صبر را به آنان داد تا از عکس العمل احساسی خودداری ورزیده و به پیاده روی به سوی کاظمین ادامه دهند.

شیخ عبدالمهدی کربلایی از گسترش فساد اداری در عراق ابراز نگرانی کرد و بیان داشت: فساد مالی و اداری به اکثر ارگان ها و سازمان ها دولتی سرایت کرده است و همگان باید به آموزه های دین اسلام درباره دوری از این پدیده شوم پناه ببرند.

خطیب جمعه کربلا در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به اهمیت دوران جوانی بر لزوم توجه کامل خانواده ها به فرزندان خود در این دوران تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: دوران جوانی از حساسیت فوق العاده ای برخوردار است و احتمال بروز امور بسیار خطرناکی در این مرحله وجود دارد. متاسفانه در این روزها شاهد بروز پدیده های غیراخلاقی از سوی برخی جوانان عراقی هستیم که حتی به قتل دیگران نیز منجر شده است.

وی تاکید کرد: خانواده ها باید در این مرحله به جوانان توجه ویژه ای داشته باشند و با آنان با محبت و مهربانی برخورد کنند تا آنان نیازی به پناهنده شدن به خارج از کانون خانواده و ارتکاب امور غیراخلاقی نداشته باشند./980/ب911/ک

ارسال نظرات