۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۱۳۰۶۲۱
اتحادیه عرب خطاب به واتیکان:

توافقنامه پیشنهادی اسرائیل را نپذیرید

خبرگزاری رسا ـ اتحادیه کشورهای عربی از واتیکان خواست توافقنامه پیشنهادی اسرائیل مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت این رژیم بر کلیساهای قدس شرقی را امضا نکند.
اتحاديه عرب


به گزارش خبرگزاری رسا، محمد صبیح معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین روزگذشته در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی با بیان این که امضای توافقنامه پیشنهادی اسرائیل به معنای شرعیت بخشیدن به اشغال قدس توسط این رژیم است، نگرانی اتحادیه عرب را نسبت به امضای چنین توافقنامه‌هایی از سوی واتیکان اعلام کرد .

وی با بیان این که واتیکان مانند دیگر کشورهای جهان به این نکته که قدس با همه بخش‌های غربی و شرقی آن یک نهاد بین‌المللی است، پایبند است، گفت: ما نمی‌خواهیم تغییری در موضع واتیکان نسبت به این موضوع ایجاد شود تا هیچ شبهه‌ای در این که قدس یک منطقه اشغال شده است به وجود نیاید.

صبیح با بیان این که این توافقنامه ظلم در حق ملت فلسطین، قدس و ساکنان مسلمان و مسیحی آن است، از انتشار سخنانی در مورد امضای این توافقنامه در شرایطی که اسرائیل بر دشمنی‌های خود علیه قدس و اهالی آن می‌افزاید، ابراز تعجب کرد.

وی همچنین با بیان این که واتیکان پیش از این توافقنامه‌ای را با سازمان آزادسازی فلسطین امضا کرده است که در آن بر اساس قوانین بین‌المللی بخش شرقی قدس سرزمین اشغال شده معرفی گردیده و بر حق حاکمیت آن برای ملت فلسطین، سازمان آزادسازی و حکومت فلسطین تأکید شده است، از واتیکان خواست به جای رسمیت بخشیدن به اشغالگری برای حمایت از ساکنان مسیحی قدس برخیزد.

محمد صبیح با اشاره به این که واتیکان دولتی مهم و محوری است که می‌تواند از مواضع خود دفاع کرده و احساسات مردم عرب و مسلمانان را در نظر بگیرد، از مقامات واتیکان خواست در برابر فشارهایی وارده برای تغییر موضع خود در برابر قدس کوتاه نیایند./902/د101/ک

ارسال نظرات