۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۳۰۰۶۹

مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی با حضور آیت الله مجتهدشبستری و رییس سازمان بازرسی کل کشور در تبریز برگزار شد.
امام خميني(ره)


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور، امروز در مراسم گرامیداشت بیست سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مصلای اعظم تبریز، اظهار داشت: امام راحل یک حرکت عظیم دینی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را آغاز و به ثمر رساند که جهان اسلام هنوز از برکات این نهضت متنعم است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر این که در طول 33 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حقیقت صدر انقلاب اسلامی در مناطق مختلف جهان بودیم، تصریح کرد: نمونه بارز اصل غیرقابل انکار، جنبش بیداری اسلامی است که جهان غرب را به واهمه انداخته است.

وی با بیان این‌که بیداری اسلامی در کشورهای منطقه حاصل مجاهدت و روشنگری امام راحل بوده است، خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ ترس دشمن و استکبار از ایران هسته ای نیست، بلکه غرب نگران ایران اسلامی است، غافل از این‌که آرمان های این انقلاب به جهانیان صادر شده است.

حجت الاسلام پورمحمدی با تاکید بر این‌که امام خمینی(ره) روحیه خودباوری را به ملت های مسلمان هدیه کرد، بیان داشت: ملت ایران برای دفاع از انقلاب اسلامی همه مشکلات را تحمل کرده و استوار ایستاده است و دشمنان بدانند که این ملت هیچگاه از حقوق مشروع خود عقب نشینی نخواهد کرد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران در طول 33 سال گذشته مقابل ابرقدرت‌های شرق و غرب ایستادگی کرده و تهدیدهای نظامی، تحریم‌ها و حتی جنگ‌های رسانه‌ای نه تنها نتوانسته خللی در عزم و اراده ملت ایران ایجاد کند، بلکه موجب شده ایران اسلامی تهدیدی برای رژیم های ضدبشری و ضداسلامی باشد.

حجت الاسلام پورمحمدی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران و اندیشه‌های امام راحل تهدید جدی برای استکبار جهانی است، تمام ابرقدرت های جهان بر این حقیقت اعتراف دارند که جمهوری اسلامی ایران قدرتی غیرقبل مهار در منطقه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح ابعاد شخصیتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اظهار داشت: ملت ایران، صبوری و مقاومت در برابر ظالمان را از امام خمینی(ره) به یادگار برده‌اند، امام راحل عارفی بود که همه هستی اش ذوب در خدا و تعالی اسلام ناب محمدی(ص) بود.

گفتنی است، این مراسم که با حضور آیات مجتهدشبستری و آل‌هاشم و دیگر علما، روحانیان و عموم مردم تبریز همراه بود، با نوحه‌سرایی و عزاداری در رثای ارتحال امام خمینی و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر پایان یافت./935/پ202/ب

ارسال نظرات