۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۳۰۰۶۲
امام جمعه خرمشهر:

ولایت فقیه بزرگترین پشتوانه برای امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خرمشهر اظهار داشت: پیروی از ولایت مطلقه فقیه بزرگترین پشتوانه برای امت اسلامی بر پایه اندیشه امام بوده که منتج به قیام 15 خرداد شد.
ولايت فقيه


حجت الاسلام سید نبی موسوی، امام جمعه خرمشهر، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، با اشاره به فرا رسیدن ایام ارتحال امام خمینی (ره) و همچنین گرامیداشت قیام 15 خرداد‌ اظهار داشت: قیام 15 خرداد، مبارزه‌ای بود که سه عنصر اسلام، امام خمینی (ره) و مردم، پایه‌ها و عوامل اصلی تشکیل آن بودند.

این استاد حوزه علمیه با بیان این که قیام 15 خرداد و ریشه‌های پیروزی انقلاب اسلامی نشأت گرفته از اندیشه‌های امام خمینی(ره) بودند،‌ تصریح کرد: انتخاب حکومت جمهوری اسلامی در اداره کشور بهترین مدل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی امام بود.

وی در ادامه افزود: پیروی از ولایت مطلقه فقیه بزرگترین پشتوانه برای امت اسلامی بر پایه اندیشه امام بوده که منتج به قیام 15 خرداد شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خرمشهر حادثه بزرگ و سترگ پانزدهم خرداد سال 42 را در اوج اصلاحات دروغین شاه خائن دانست و بیان داشت: در آن زمان، اختناقی فراگیر بر ایران سایه افکنده بود که ناگهان ندای ملکوتی امام از شهر مقدس قم بلند شد و با افشای نقشه خائنانه شاه، مردم را از آن چه در پشت پرده‌ها می‌گذشت، آگاه کرد.

امام جمعه خرمشهر خاطرنشان کرد:‌ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران علاوه بر بیدار کردن مردم، آنان را برای حرکتی صد درصد اسلامی دعوت کرد و چارچوب قیام را به آنان نشان داد.

حجت الاسلام موسوی در پایان سخنان خود با اشاره به این که محوری‌ترین بنیان حکومت اسلامی مردمی بودن آن است، اظهار داشت: در تاریخچه زندگی سراسر حماسه و مبارزه امام خمینی(ره) علیه رژیم پهلوی و حامیان امریکایی و صهیونیستی آن، نهضت 15 خرداد 42 یک نقطه عطف محسوب می‌شود، به طوری که انقلاب اسلامی ایران را تداوم نهضت 15 خرداد می‌دانند./9454/ت303/ب

ارسال نظرات