۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۱۲۹۱۸۹
مذاکرات بغداد؛ پیروزی مقاومت(1)

جلیلی در دیدار با عمار حکیم:غرب می داند که زمان برای راهبرد فشار به پایان رسیده است

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.
سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي


به گزارش خبرگزاری رسا، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و هئیت همراه روز گذشته در دیدار عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ابراز امیدواری کرد مذاکرات بغداد نقطه آغازی برای کنار گذاشته شدن برخی راهبردهای بی نتیجه از جانب ۱+۵ باشد.

جلیلی با بیان اینکه عراق می تواند نقشی مهم در حل مسایل منطقه ای و بین المللی ایفا کند تصریح کرد: تقویت وحدت ملی در عراق یک ضرورت است و سبب تقویت و برجسته تر شدن هر چه بیشتر نقش و جایگاه منطقه ای و بین المللی این کشور می‎شود.

وی افزود: ظرفیت هایی که امروز برای ملت های ما و شما فراهم شده محصول رنج های بسیاری است که ملت های دو کشور کشیده اند و اکنون که این موضوع به بار نشسته باید از محصول کنونی آن حداکثر استفاده را برد.

جلیلی همچنین با اشاره به دور دوم مذاکرات در بغداد و اینکه در تمام سال های گذشته کاری نمانده که غربی ها بتوانند علیه ملت ایران انجام دهند و از انجام آن خودداری کرده باشند تصریح کرد: ما حس می کنیم اکنون غربی ها خودشان هم دریافته اند که زمان برای راهبرد فشار به پایان رسیده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با تاکید بر اینکه دور دوم مذاکرات هفت کشور، موضوعات منطقه ای، بین المللی و هسته ایی را در برخواهد گرفت تصریح کرد: دستور کار مذاکرات با ١+٥ "گفت‎وگو برای همکاری" است و امیدواریم شروعی برای یک دوره جدید باشد.

بنابراین گزارش عمار حکیم نیز در این دیدار میزبانی عراق برای مذاکرات ایران و ۱+۵ را یک رویداد مهم برای عراق خواند و ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات نتیجه بخش باشد.

گفتنی است موفق الربیعی، احمد چلبی، عادل عبدالمهدی و حمام حمودی از مقامات عراقی نیز در این دیدار حضور داشتند./902/ت303/ک

ارسال نظرات