۰۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۲۹۰۱۵
آیت‌الله شبستری:

گسترش فرهنگ ورزش کاهش هزینه‌های درمانی را به دنبال دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گسترش فرهنگ ورزش را موجب سلامت عموم جامعه و کاهش هزینه‌های درمانی در کشور دانست.
آيت الله شبستري آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار معاون پارلمانی و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان، با تاکید بر گسترش ورزش همگانی در کشور اظهار داشت: اهمیت و برکات ورزش بر کسی پوشیده نیست، اسلام نیز مشوق اصلی ورزش و تندرستی است.

وی با بیان این‌که مراقبت از سلامت جسم وظیفه هر انسان است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در زندگی ماشینی امروز، تعادل تولید انرژی و مصرف آن در بین مردم به هم خورده و کم تحرکی موجود در بین مردم موجب افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی شده است.

امام جمعه تبریز گسترش فرهنگ ورزش را موجب سلامت آحاد جامعه و کاهش هزینه‌های درمانی در کشور دانست و گفت: ورزش یک تفریح مشروع برای جوانان و وسیله خوبی برای غنی سازی و پرکردن اوقات فراغت آنان است و با بهره گیری از ورزش می توان از به انحراف کشیده شدن جوانان جلوگیری کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که هیچ مکتبی به اندازه اسلام به سلامت افراد و ورزش توصیه نکرده است، افزود: در دین اسلام تاکید فراوانی به ورزش به ویژه پیاده روی شده و اجرای احکام اسلام در این خصوص می تواند سلامت جسمی و روحی افراد را تامین کند.

آیت‌الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آذربایجان شرقی به ویژه تبریز که به شهر اولین‌ها لقب یافته است، باید در ورزش نیز در ردیف های اول کشوری قرار گیرند، تاکید کرد: استان در عرصه اقتصادی یکی از قطب های مهم کشور است و در بخش کشاورزی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و با حضور تیم فوتبال تراکتورسازی و درخشش آن در مسابقات کشوری، این استان به یکی از قطب های مهم ورزشی تبدیل شده است.

همچنین سیداحمد رسولی نژاد، معاون پارلمانی و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان به ارائه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های آینده وزارت ورزش و جوانان پرداخت./935/پ203/ج

ارسال نظرات